Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)

31 March, 2010

Anda Dalam Percintaan Baca Ni ye.. Kata-kata mutiara tentang cinta

Anda Dalam Percintaan Baca Ni ye..

Photobucket
Agar cinta tidak menjerumuskan kita ke dalam lubang kehinaan, ada baiknya kita mengambil hikmah dari sumber-sumber islam dan perkataan para ulama berikut ini.

Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap-tiap diri manusia, ia laksana setetes embun yang turun dari langit, bersih dan suci. Cuma tanahnyalah yang berlain-lainan menerimanya. Jika ia jatuh ke tanah yang tandus, tumbuhlah oleh karena embun itu kedurjanaan, kedustaan, penipu, langkah serong dan lain-lain perkara yang tercela. Tetapi jika ia jatuh kepada tanah yang subur, di sana akan tumbuh kesuciaan hati, keikhlasan, setia budi pekerti yang tinggi dan lain-lain perangai yang terpuji.

Hamka

Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat.

Hamka

Tanda cinta kepada Allah adalah banyak mengingat (menyebut) Nya, karena tidaklah engkau menyukai sesuatu kecuali engkau akan banyak mengingatnya.

Ar Rabi’ bin Anas (Jami’ al ulum wal Hikam, Ibnu Rajab)

Aku tertawa (heran) kepada orang yang mengejar-ngejar (cinta) dunia padahal kematian terus mengincarnya, dan kepada orang yang melalaikan kematian padahal maut tak pernah lalai terhadapnya, dan kepada orang yang tertawa lebar sepenuh mulutnya padahal tidak tahu apakah Tuhannya ridha atau murka terhadapnya.

Salman al Farisi (Az Zuhd, Imam Ahmad)

Sesungguhnya apabila badan sakit maka makan dan minum sulit untuk tertelan, istirahat dan tidur juga tidak nyaman. Demikian pula hati apabila telah terbelenggu dengan cinta dunia maka nasehat susah untuk memasukinya.

Malik bin Dinar (Hilyatul Auliyaa’)

Cintailah kekasihmu sekedarnya saja, siapa tahu nanti akan jadi musuhmu. Dan bencilah musuhmu sekedarnya saja, siapa tahu nanti akan jadi kekasihmu.

Ali bin Abi Thalib

Engkau berbuat durhaka kepada Allah, padahal engkau mengaku cinta kepada-Nya? Sungguh aneh keadaan seperti ini. Andai kecintaanmu itu tulus, tentu engkau akan taat kepada-Nya. Karena sesungguhnya, orang yang mencintai itu tentu selalu taat kepada yang ia cintai.

A’idh Al-Qorni

Demikianlah beberapa kutipan dari sedikit tokoh-tokoh islam yang semoga bisa kita ambil hikmahnya. Semoga Allah memudahkan saya untuk menambah koleksi ini dan memberikan manfaat kepada pembacanya.

Di Petik Dari
http://blog.al-habib.info/ www.tips-fb.com

hari ni kita p makan Ayam Goreng Berlada ( Pedas) Jom

Nak makan apa hari ni...
hari saya ada makanan kegemaran semua ,
apalagi kalau ayam goreng ...

tapi ayam goreng ni ialah MYFC ...
sedap juga la...
rersepi lebih kurang KFC
semua jenis makanan dia pun sama juga ngan KFC
cuma nama ja MYFC ....






















Ayam goreng cam biasa juga ,
biasa ada pedas , ada tak pedas ,
ade kentang lenyek tu...
pastu ada sayuran di blender tu ... suka kan sayur tu coeslow ...
pastu ada roti kecik seketui ...

minuman pun lebih kurang sama gak
minuman bergas mesti adanya ...di tempat2 yg camni tul tak...
dah jadi minuman rasmi kut kan ....
yang bestnya kan ..
ada juga yg tak bergas ....

minum ja yg tak bergas tu...
jaga kesihatan kan ....

ok jom kita mkn .....
mesti sedap...

macam biasa la..bismillahhirrahmanirahim...
dan sterusnya...doa apa yg seeloknya..
dan makan ...



















Alhamdullillah.... kenyang .... www.tips-fb.com

30 March, 2010

Sambungan Lagi Sireh Pinang





sireh junjung


Sambungan 4



Sambungan lagi pasai sireh ..layan je la ye..



Gatal Vagina - Tujuh helai daun sirih direbus dengan dua gelas air, campurkan sedikit asam jawa hingga mendidih. Setelah air menjadi suam bolehlah membasuhnya. Lakukan setiap hari hingga sembuh, terutama untuk ibu-ibu yang baru lepas bersalin.

Gegata - Layurkan daun sirih di atas bara api dan sapukan pada badan yang ditumbuhi gegata. Rasa miang dan gatal akan hilang dengan segera.

Hidung Berdarah - Daun sirih digulung sebesar jari kelingking serta diramas sedikit dibahagian hujungnya untuk mengeluarkan bau dan dimasukkan kehidung yang berdarah. Baringkan pesakit dengan keadaan kepala meninggi.

Kencing - Sekiranya kencing berasa sakit, daun pepesan, sirih bertemu urat, daun pulasari dan bawang merah sebiji dan digiling lumat serta sapukan pada ari-ari dan bahagian pinggang.

Pedih Perut - Lada sulah tujuh butir dan bacakan surah al-Ikhlas tiga kali serta makan dengan sirih pinang serta semburkan sepahnya pada ulu hati.

Penyakit Kelamin - Sepah sirih dihasilkan samada secara kunyahan atau ditumbuk lumat dan disapukan pada bahagian yang sakit.

- Giling lumat daun sirih, sedikit gula merah dan sedikit garam rebuskan hingga sebati, minum airnya sebanyak tiga kali sehari hingga sembuh.

Ruam Peluh - Rebuskan beberapa helai daun sirih dan tapiskan airnya. Sapukan air rebusan ke atas ruam dua kali sehari selama tiga hari berturut-turut.

tepak sireh

www.tips-fb.com

Sarapan Pagi Ini ..korang tau tak Apa dia...Meh Baca Dulu..Sedap...

Hari Ni Pergi Cari Makan Lagi ,
Yang Bestnya Hari ni ,
teringin Sangat Nak Makan Lain Dari Yang Lain ,

So Cari Juga Lah..
cari punya Cari Jumpalah Makanan Idaman Pagi Ni,
jeng jeng .... korang tau tak apa dia ???

nak Jadi Rezeki Untuk Pagi Ni..
Menu Yang Di idam-idamkan ..
Nasi Pulut Berlauk Kuah Sambal Ikan Bilis ,
Bersama Dengan Air Milo Ais ,

Apalagi Bismillahhirahmanirrahim ,
Bismillah Lima 3 x ,
Baca Doa Makan ..... dan Makan Lah..

Jom Jom Kita Makan ...



Alhamdulillah.... Kenyang ni...
Perut Kenyang Mata Cerah ...

esok kita cari lagi ye... www.tips-fb.com

29 March, 2010

Sambung Lagi La Pasai Sireh Pinang







Sireh Bertemu Urat

Sambungan 2


Sambungan sireh pinang lagi..layan lagi le ):

Bau Badan - Sapukan adunan tiga helai daun sirih dan sedikit tawas yang telah diramas sama, ke atas badan dan ketiak semasa mandi. Biarkan beberapa ketika dan bilas dengan air bersih.

Bau Mayat - Untuk menghilangkan bau mayat yang melekat pada tangan atau baju setelah menyelesaikan kerja-kerja mandi mayat, ambil beberapa helai daun sirih, ramaskan dan rendamkan bersama baju beberapa ketika sebelum dibilas dengan air bersih.

Bayi Selsema - Beberapa tangkai daun sirih tekan dengan jari hingga mengeluarkan lendirnya, kemudian sapukan pada batang hidung bayi. Cara ini akan melegakan selsema dan pernafasan menjadi mudah.

Berak Darah - Akar korma, gambir dan jintan putih dimakan dengan sirih pinang

Demam - Tujuh helai daun sirih, kemenyan sebesar ibu jari dan tiga ulas bawang merah. Giling halus dan tampalkan di dahi. Lakukan dua kali sehari, cara ini bagi menghilangkan demam dan sakit kepala selepas bersalin.

Demam Panas - Tiga helai daun sirih diramas ke dalam semangkuh air bersih bersama buah pinang muda yang telah dipecah-pecahkan dan jaramkan pada kepala, lakukan beberapa kali sehingga panas badan berkurangan.

www.tips-fb.com

Apa Sarapan Korang Pagi Ni

Pagi2 Hari Ni Perut Rasa Keroncong
cari punya cari ...
akhirnya sarapan pagi ni ..
di takdirkan makan nasi lemak ..

Nasi Lemak ngan Air Ribena ...
Sedap !!!!

Jom Kita Sorru

Bismillahhirahmanirahhim ,
baca Bismillah Lima 3 x
baca Doa makan ... Pastu Makan lah...



















Alhamdulillah................. Kenyang .... www.tips-fb.com

Sambungan lagi Kisah Daun Sireh Dan Pinang










Sambungan 1

Sambungan lagi kisah Sireh Dan Pinang

layan je...


Keputihan - Mandi dengan air suam rebusan daun sirih selama tujuh hari untuk membersihkan vagina, rasa gatal dan keputihan akan hilang. Amalan memakan daun sirih setiap hari juga boleh mengelakkan dari masalah keputihan.

- Ambil cendana, telur ayam hitam sebiji dan sehelai sirih. Asahkan cendana dengan sirih dan minumkan dengan kuning telur ayam selama tiga pagi.

Kutu Babi -
Petik daun sirih bersama tangkainya. dan titiskan getah sirih ke atas kutu babi yang melekat pada kulit tubuh. ianya akan menjadi senang untuk dicabut.

Lompangan (ulcer) - Tempelan (paste) dari ramuan sirih pinang ditepekkan pada luka untuk menyembuhkan luka dengan cepat pada bibir mulut.

Muntah - Bawang merah, jintan hitam, makan dengan sirih pinang dan semburkan sepahnya dileher dan dadanya

Payu Dara - Untuk menegangkan lagi payu dara, layurkan daun sirih yang telah disapukan dengan minyak zaitun di atas api yang sederhana, atau menggunakan lilin. Apabila daun telah terasa suam dan agak layu, lalu tekapkannya ke atas kedua-dua payu dara dan biarkan seketika. Lakukan dua atau tiga kali seminggu.

www.tips-fb.com

28 March, 2010

Cuba Cuba Nuffnang Mana tau rezeki


salam semua...

korang rasa nuffnang ok ke tak ..?
saya baru nak cuba cuba ni..
tapi tak berapa faham lagi..

orang orang yang dah lama guna nuffnang tu ...
meh la kasi semangat skit..
ajar skit cara-caranya..

melepek jerr ni..
dok tak faham2 lagi laa....

pakai main terjah jer ..hehehe

harap harap terjah ke nuffnang ni ..rezeki menjadi insyaallah...

jom terjah ....... www.tips-fb.com

Khasiat Sireh Pinang

Cerita Hari ni .. pasal Daun Sireh Dan Pinang .

Ada orang suka makan sireh dan pinang , ada yang dah jadi hobi, ada yang makan sireh pinang kerana khasiat . ada juga kena paksa makan kerana nak berubat .

Sirih Pinang banyak digunakan di dalam perubatan tradisional. Kebanyakannya digunakan secara luaran. Tuk Dukun adalah orang yang berperanan dalam penggunaan sirih pinang dalam konsep perubatan ini berserta jampi dan mentera.

Selain untuk perubatan secara tradisional, boleh juga digunakan sebagai petua. Dalam kehidupan seharian ia memainkan peranan penting dan membantu memudahcara serta memberikan kelancaran kerja-kerja dirumah.

Tapi bagi orang perempuan , Sireh Pinang ni amat berguna , Nak Tau Apa Khasiatnya tak?
sapa nak tau apa khasiat untuk orang perempuan , nanti korang tanya ye..
saya ada cara nak gunakan nya .

di bawah ni ada banyak khasiat-khasiatnya , korang boleh gunakannya kalau nak ..

Ari-ari Pedih - Ambil sirih bertemu urat, sebiji bauh pala dibenamkan ke dalam abu panas, sebiji pinang yang telah dibelah tiga bahagian serta disapu dengan kapur dan makan pada sebelah pagi, tengahari dan petang. Amalkan selama tiga hari berturut-turut.

Asma - Tujuh helai daun sirih ditumbuk lumat bersama satu sudu teh lada putih dan campurkan minyak kayu putih secukupnya agar menjadi pepesan. Sapukan pada dada pesakit serta leher, amalan ini akan menghilangkan penyakit asma.

- Tujuh helai sirih bertemu urat, tujuh helai daun lalang muda dan seulas lengkuas sebesar ibu jari kaki. Rebuskan dengan satu liter air hingga mendidih sepenuhnya. Minum setengah gelas air rebusan dengan mencampurkan sesudu makan madu lebah serta sesudu teh air limau nipis, sebelum tidur.

Barah - Tiga helai daun sirih bertemu urat dihancurkan lumat berserta kapur sirih sebesar ibu jari kaki dan sesudu makan madu lebah untuk menjadi pepesan. Sapukan tiga kali sehari dibahagian yang sakit.

Batuk Lelah - Daun sirih dilayur dan dituam ke dada pesakit. Air daun sirih diguna untuk minuman kepada pesakit.

www.tips-fb.com

Apa apa saja

Salam untuk semua , selamat berkenalan , selamat berkunjung,
apa apa saja cerita korang nak cerita , meh la cerita kat sini ye...

lepaskan boring anda... www.tips-fb.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati