Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)

29 March, 2011

Berita Panas Dari Indonesia ( Malinda Dee siphons off Rp17 billion for “cosmetic surgery”! )

Femes Pulak si MD ( Malinda Dee ) ni.... terjumpa banyak cerita pasal dia ari ni, orangnya cantik, mengalahkan Arits lagi, Tapi Songlap duit Bank Untuk Kecantikan .

Jom Kita tengok gambar dia yang cantik-cantik pastu Baca kisahnya.... kenapa orang cantik-cantik macam ni jadi macam ni ye...

















www.tips-fb.com

28 March, 2011

Order Kad Kahwin , Untuk Anda , Untuk Adik, Untuk Abang, Untuk Kakak, Untuk Anak-anak Kesayangan Atau Orang2 Yang Memerlukannya

Ini hanya contoh-contohnya saja , kalau anda nak order boleh juga bagi reka bentuk muka depannya sendiri.







Contoh Kad Jemputan Biasa:
1/2 A4 ( Setengah A4 )
Untuk Warna Sekeping : .85 Sen
Untuk Print Hitam Putih
Sekeping : .25 Sen
Minima Order 300 Keping Keatas
Warna Dan Corak Ikut Pilihan Hati :
Hijau ,Biru , Merah, Kuning, Unggu Atau Lain-lain Lagi. kertas color papaer 80 gsm.
www.tips-fb.com

24 March, 2011

Wasiat Nabi Adam a.s. mengenai Hati

Hati seseorang adalah petunjuk kepada suatu pekerjaan yang akan dilakukannya. Kerana itu sudah sepatutnya ia mengetahui keadaan perasaan atau getaran hatinya atau jiwanya sebelum dikerjakan. Kalau di rasakan ada ketenteraman atau ketenangan, kerjakanlah. Sebaliknya kalau tidak, tinggalkanlah.

Menurut riwayat dalam kitab Syarah Al-Arba’in Al-Nawawiyah, bahawa Nabi Adam a.s. berwasiat kepada anak-anaknya dengan beberapa wasiat. Di antaranya ia berpesan:

1. Jika kamu hendak berbuat sesuatu, tetapi hati kamu gelisah kerananya, maka janganlah kamu perbuat. Kerana aku sewaktu akan memakan buah kayu, hatiku telah bergoncang dan gelisah.

2. Jika kamu hendak mengerjakan sesuatu, lihatlah kesudahannya. Kerana kalau aku lihat atau fikirkan tentang akibat daripada makan buah tersebut, tentu tidak aku makan.

3. Jika kamu hendak melakukan sesuatu perkara, maka berundinglah dengan orang- orang tertentu. Kerana kalau aku dahulunya berunding dengan malaikat, tentu diberitahu kepadaku supaya jangan memakan buah yang terlarang itu.

semoga bermanafaat buat kawan-kawan semua
www.tips-fb.com

23 March, 2011

install realtex HD audio driver failure

install realtex HD audio driver failure ( error code : 0XE0000227 )

Problem ngan Laptop ni , ACER ASPIRE 4715Z - yg lain semua install siap dah, audio dia tak habih-habih install tak menjadi, download bermacam-macam jenis audio dah semua tak jadi, macam jenis driver audio boh dah tak menjadi juga, dua hari suntuk dok fikir pasal ni, sampai naik pening , nak buat kerja lain semua tak jadi, alahai fikir upah tak banyak mana, kepala sampai naik pusing-pusing dok fikir...

Akhirnya seacrh je dengan ayat diatas tu.... dan cari punya cari dapatlah satu web ni.. dia bagi idea yg bernas, dan bagus gak.... cuba punya cuba menjadi lah.... Ya Allah .... banyak dugaan juga buat kerja ni... , nasib baik sabar memahttp://www.blogger.com/img/blank.gifnjang.. kalau tidak tak tahu apa jadi ngan barang orang ni..

dan terima kasih banyaklah kat web site ni... Thankyou So Much ...
di bawah ni isi kandungan dan cara-caranya

Realtek HDA: Error 0xE0000227
You may encounter this error when installing the Realtek High Definition driver in XP. You can download the driver here.
 
www.tips-fb.com

21 March, 2011

Patut Ke Ikan Lumba-Lumba ( Dolphins ) kena Dera, Kena Bunuh


Kalau tengok gambar-gambar ni , memang kita kata orang-orang ni kejam, tapi apakan yang membuat orang-orang ni , mendera ikan lumba-lumba ni, kenapa? apakah yang mewajibkan dia orang ni mendera dan bunuh binatang yg manja ni.






www.tips-fb.com

18 March, 2011

Anak Sedara Nikah ( 11 / 03 / 2011 )

Pada 11 / 03 / 2011 , hari Jumaat, Anak Sedara Akad Nikah, Dan Berlangsunglah segalanya dengan selamat, dan pada 19 /11 / 2011 akan berlangsungnya Majlis Perkahwinan Mereka Berdua ni.. Selamat Pengantin Baru Siti Khadijah Bt Takhiyuddin Serta Suaminya Sukir Bin Ahmad. Yang Akan Berlangsung Dirumah Pengantin Perempuan Di Kg Danglau, Nami , Sik , Kedah .










www.tips-fb.com

15 March, 2011

Tsunami Lagi

Tsunami Datang Lagi , Kali Lagi Hebat Dari , Dulu Aceh Jadi Padang Jarak Padang Terkukur, Kali Jepun Pula.

Dan di jangkakan akan berlaku lagi, Rasa sayu , sedih , kasihan melanda jiwa, airmata menitis belas memang meruntun jiwa tragedi macam ni, tusnami paling dasyat paling kuat, di kategorikan sebagai bencana alam, yang mengorbankan banyak jiwa, harta benda dan segalanya.Memang Mengerunkan.

SEDIH, TERHARU DAN SEBAK BILA TENGOK GAMBAR-GAMBAR NI


www.tips-fb.com

12 March, 2011

Bismillah 6 Dan Khasiatnya

Sejak Sihat Skit Dari Sakit ni , sudah banyak dekatkan diri dengan Allah, terutama Doa2 selepas Solat banyak juga di hafal, semoga Allah membuka pintu hatiku untuk terus mendekatkan diri dengan Allah, dengan amalan2 dan zikir2 , serta solawat2. Ya Allah Kuatkan Lah Imanku, Amalkan, Akalku, serta berikan kesihatan yang elok padaku, Aminn.

FAZILAT AMAL
www.tips-fb.com

09 March, 2011

Doa Kesyukuran

Alhamdu lillaahilladzii najjaanaa minalqaumizhz haalimiinn.
- Segala puji bagi Allah yang telah menyelamatkan kami dari orang-orang yang zhalim.(qs, al-mu'minun, 23:28)

Assalamualaikum warah matullahhi wabarokatoh ,Alhamduliilah Syukur kehadrat Allah, saya sihat semula, dah hampir 3 bulan di pembaringan , dari badan montel dah slim, tak payah diet dah.

baru terasa nak update blog, mungkin kawan cyber dah tak berapa kenal ngan saya, maklumla lama tingalkan blog ni, insyaallah akan ter update lepas ni.

walaupun berjalan masih lagi rasa kepala goyang2,tapi syukur alhamduliilah, tuhan makbulkan doa, panjangkan usia. walau pun masih dalam trauma tapi insyallah akan pulih sepenuh.
www.tips-fb.com

08 March, 2011

Membaca Ayat Qursi Selepas Solat Fardu

Membaca Ayat Qursi Setelah Selesai Solat Fardu ( Barang Siapa Yang Membacanya Setelah Selesaisetiap Solat Tidak Yang Menghalangnya Masuk Syurga Selain Mati , HR. AN-NASAI DAN IBNIS SINNI,SAHIH MENURUT AL-ALBANNI ).

KHASIAT AYAT KURSI

Mahfum ayat:

Allah, tidak ada yang benar disembah hanya Dia yang Hidup dan Maha Kaya, tidak pernah ditimpa mengantuk dan tidak pernah tidor, bagin Nya sesuatu yang ada di langit dan di bumi, tidak ada yag boleh memberi syafaat kecuali denga izin Nya. Ia maha mengetahui segala apa yang terjadi di hadapan mereka dan dibelakang mereka. Tidaklah mereka meliputi ilmunya sedikit jua kecuali yang dikehendakki Nya. Lebih luas kerusinya dari langit dan bumi. Tidak susah bagi Nya memelihara keduanya. Ia maha Tinggi dan maha Besar.

[Allah! There is no god but He, the Living, the Self-subsisting, Eternal. No slumber can seize Him nor sleep. His are all things in the heavens and on earth. Who is there can intercede in His presence except as He permitteth? He knoweth what (appeareth to His creatures as) Before or After or Behind them. Nor shall they compass aught of His knowledge except as He willeth. His Throne doth extend over the heavens and the earth, and He feeleth no fatigue in guarding and preserving them for He is the Most High, the Supreme (in glory).]

Penjelasan:

Ayat Kursi diturunkan pada suatu malam selepas Hijrah. Menurut riwayat, ketika ayat kursi diturunkan disertai dengan beribu-ribu malaikat sebagai penghantarnya, kerana kebesaran dan kemuliaannya.

Syaitan dan Iblis menjadi gempar kerana adanya suatu alamat yang menjadi perintang dalam perjuangan nya.

Rasulallah s.a.w segera memerintah kepada penulis alQuran iaitu Zaid bin Thabit agar segera menulisnya dan menyebarkannya.

Ada terdapat sembilan puluh lima buah hadis yang menjelaskan fazilat Ayat Kursi. Sebabnya ayat ini disebut ayat KURSI kerana di dalam nya terdapat perkataan KURSI, ertinya tempat duduk yang megah lagi yang mempunyai martabat.

Perlu di ingat, bukan yang di maksudkan dengan KURSI ini tempat duduk tuhan, tetapi adalah KURSI itu syiar atas kebesaran Tuhan.

Khasiat Ayat Kursi:

Sesiapa yang membaca ayat Kursi dengan istikamah setiap kali selesai sembahyang fardhu, setiap pagi dan petang, setiap kali masuk kerumah atau kepasar, setiap kali masuk ke tempat tidur dan musafir, insyaallah akan diamankan dari godaan syaitan dan kejahatan raja-raja (pemerintah) yang kejam, diselamatkan dari kejahatan manusia dan kejahatan binatang yang memudharatkan. Terpelihara dirinya dann keluarganya, anak-anak nya, hartanya, rumahnya dari kecurian, kebakaran dan kekaraman.


Terdapat keterangan dalam kitab Assarul Mufidah, barang siapa yang mengamalkan membaca ayat kursi, setiap kali membaca sebanyak 18 kali, inyaallah ia akan hidup berjiwa tauhid, dibukakan dada dengan berbagai hikmat, dimudahkan rezekinya, dinaikkan martabatnya, diberikan kepadanya pengaruh sehingga orang selalu segan kepadanya, diperlihara dari segala bencana dengan izin Allah s.w.t.


Salah seorang ulama Hindi mendengar dari salah seorang guru besarnya dari Abi Lababah r.a, membaca ayat Kursi sebanyak anggota sujud (7 kali) setiap hari ada benteng pertahanan Rasulallah s.a.w.


Syeikh Abul ‘Abas alBunni menerangkan: “Sesiapa membaca ayat Kursi sebanyak hitungan kata-katanya (50 kali), di tiupkan pada air hujan kemudian diminumnya, maka inysyaallah tuhan mencerdaskan akalnya dan memudahkan faham pada pelajaran yang dipelajari.


Sesiapa yang membaca ayat Kursi selepas sembahyang fardhu, Tuhan akan mengampunkan dosanya. Sesiapa yang membacanya ketika hendak tidur, terpelihara dari gangguan syaitan, dan sesiapa yang membacanya ketika ia marah, maka akan hilang rasa marahnya.


Syeikh alBuni menerangkan: Sesiapa yang membaca ayat Kursi sebanyak hitungan hurufnya (170 huruf), maka insyaallah, Tuhan akan memberi pertolongan dalam segala hal dan menunaikan segala hajatnya, dam melapangkan fikiranyan, diluluskan rezekinya, dihilangkan kedukaannya dan diberikan apa yang dituntutnya.


Barang siapa membaca ayat Kursi ketika hendak tidur, maka Tuhan mewakilkan dua malaikat yang menjaga selama tidurnya sampai pagi.


Abdurahman bin Auf menerangkan bahawa, ia apabila masuk kerumahnya dibaca ayat Kursi pada empat penjuru rumahnya dan mengharapkan dengan itu menjadi penjaga dan pelindung syaitan.


Syeikh Buni menerangkan: sesiapa yang takut terhadap serangan musuh hendaklah ia membuat garis lingkaran denga nisyarat nafas sambil membaca ayat Kuris. Kemudian ia masuk bersama jamaahnya kedalam garis lingkaran tersebut menghadap kearah musuh, sambil membaca ayat Kursi sebayak 50 kali, atau sebanayk 170 kali, insyaallah musuh tidak akan melihatnya dan tidak akan memudharatkannya.


Syeikul Kabir Muhyiddin Ibnul Arabi menerangkan bahawa; sesiapa yang membaca ayat Kursi sebayak 1000 kali dalam sehari semalam selama 40 hari, maka demi Allah, demi Rasul, demi alQuran yang mulia, Tuhan akan membukakan baginya pandangan rohani, dihasilkan yang dimaksud dan diberi pengaruh kepada manusia. (dari kitab Khawasul Qur’an)

ALHAMDULLILLAH SEMOGA POST INI MEMBERI KEBAIKAN KEPADA ANDA INSYAALLAH
www.tips-fb.com

06 March, 2011

Doa Sepanjang Hidup Mu


Doa Orang Tua Terhadap Anaknya adalah salah satu doa yang paling didengar Allah Subhanahu wa Ta’ala. Maka semestinya orangtua senantiasa mengalirkan doa kebaikan bagi anak-anaknya. Orangtua juga mesti meneguhkan kesabaran jika menjumpai penyimpangan pada anak-anaknya. Bukan malah mengutuk atau mendoakan keburukan bagi mereka.

Doa orangtua untuk anaknya adalah salah satu doa yang paling didengar Allah Subhanahu wa Ta’ala.

Sesuatu yang sudah lazim untuk diketahui, orangtua harus membimbing anak-anaknya. Mereka memerlukan diarahkan, diajari, ditegur dan diluruskan bila mereka salah atau lupa. Semua itu tak lain untuk kebaikan masa depan si anak; masa depan di dunia dan masa depan di akhirat.

Kadang kala yang terjadi, orangtua sudah mengerahkan segala upaya untuk mengajari dan membimbing, namun si anak tetap membandel dan ‘kepala batu’. Entah apa lagi cara yang harus ditempuh, seakan-akan semua jalan telah buntu.

Memang, mencetak seorang anak menjadi anak shalih yang selalu menyenangkan hati bukanlah semata hasil kerja keras orangtua dan pendidik. Semua usaha yang ditempuh hanyalah merupakan sebab-sebab yang dilakukan untuk mencapai tujuan itu. Adapun yang membuat hati si anak terbuka untuk menerima pengarahan serta bimbingan orangtua dan orang-orang yang mendidiknya adalah Allah Subhanahu wa Ta’ala. Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman kepada Nabi-Nya Shallallahu ‘alaihi wa sallam:“Sesungguhnya engkau takkan bisa memberikan hidayah (taufik) kepada orang yang engkau cintai, akan tetapi Allah memberikan hidayah kepada siapa pun yang Dia kehendaki, dan Dia Maha Mengetahui orang-orang yang mau menerima petunjuk.” (Al-Qashash: 56)
www.tips-fb.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati