Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)

30 April, 2011

Tak tahan gangguan Awang Afrika

Ganas ni mat Afrika, nak tunjuk samseng la tu... cuba ganggu anak dara orang..
Jaga-jaga kerana Mat mat Afrika ni akai banyak... ada saja cara nak mengena orang.. banyak cerita dah dengar ni...
Gambar dalam ni hanya hiasan saja
baca berita di bawah ni....
www.tips-fb.com

Ibu restu minat anak, Elfira Loy, Ezlisa Loy dan adik mereka Ezzrin Loy

IBU mereka hanya membuka jalan. Segala keputusan untuk menerima tawaran berlakon bergantung kepada mereka. Nak kata ibu memberi galakan menyertai bidang seni, memang jauh sekali. Cuma pesan ibu, sekalipun minat berlakon terus bercambah, pelajaran jangan diabaikan.
Itu antara syarat ibu tersayang yang masih terngiang-ngiang di ingatan tiga pelakon cilik adik beradik, Elfira Loy, Ezlisa Loy dan adik mereka Ezzrin Loy. Berbanding Elfira, 16, Ezzrin, 13, dan Ezlisa, 14, lebih dulu berlakon. Ketika itu Elfira lebih terdedah kepada dunia iklan komersial.
Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...
www.tips-fb.com

29 April, 2011

Tahniah!!! Maizawati Zainal Dan Mohd Yassin Ben @ Abdul Rahim Dapat anak lelaki

Tahniah!!!! Buat Maiza , Maizawati Zainal Dan Mohd Yassin Ben @ Abdul Rahim kerana sudah mendapat anak lelaki, semoga bertambah bahagialah dia orang ni ye..
Comelnya....GEMBIRA...Maizawati bersama anak ketujuh.
 Maizawati Zainal, selamat melahirkan cahaya mata pertama hasil perkahwinannya dengan  Mohd Yassin Ben @ Abdul Rahim, 23, jam 4.08 pagi kelmarin.
Muhammad Qhalef Izz Qhusairy, bersama bapanya
Bayi lelaki seberat 2.86 kilogram itu dilahirkan di Hospital Kuala Lumpur dinamakan Muhammad Qhalef Izz Qhusairy Mohd Yassin.
www.tips-fb.com

27 April, 2011

Pesanan Untuk Orang Cantik

Apakah hanya kerana cantik , baru sempurna segalanya, tak jugakan, Allah dah bagi kita sempurna , lengkap segalanya dah cukup besar rahmatkan. Cantik tu hanyak satu Bonos sahaja, tapi ingat jangan disalahgunakan kecantikan yang Allah bagi tu.
Gambar dalam post ini hanyalah Hiasan Saja dan tidak d kena mengena dengan cerita ni 
Ririn Dewi Ariyanti
Setiap orang adalah unik. Setiap orang ada kelebihan dan kekekurangannya yang tertentu. Tidak ada manusia yang sempurna kecuali Rasululluh s.a.w kerana baginda telah ditentukan maksum. Selebihnya tidak terkecualai daripada sifat lemah, buruk, hina, sakit san bermacam-macam perkara lagi.
www.tips-fb.com

25 April, 2011

Sila Sahin membuat dia terkenal kerana Kebebasan melampau

ni contoh anak derhaka pada ibu bapa dan keluarga .
sebagai seorang anak sepatutnya dia kena fikir perasaan ahli keluarga sebelum memngambil sesuatu tindakan , bukan ikut hati je.. mungkin masa ni dia rasa puas hati, tengok kebelakangan hari nanti baru dia tau...apa korang fikir.. betul tak?
SUATU ketika dulu, Sila Sahin adalah contoh seorang gadis Muslim sederhana yang berjaya menyesuaikan diri hidup di tengah masyarakat rencam di Berlin.
Mempunyai darah keturunan Turki, Sila, 25, juga cemerlang dengan melakar nama sebagai aktres apabila membintangi siri drama televisyen Jerman, Good Times, Bad Times.Kejayaan itu bukan saja membanggakan keluarganya, malah sebahagian besar penonton televisyen.
www.tips-fb.com

Ashraf Muslim Tunangan orang

SEMALAM tercatat sebagai hari cukup bermakna buat jejaka berwajah tenang ini. Bukan satu tetapi dua nikmat bahagia dikecapi apabila Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah yang berjaya menjentik tangkai hatinya untuk melakukan penghijrahan dalam hidup dilancarkan dan lebih indah apabila secara rasmi dia bergelar tunangan orang.
Buat pertama kalinya, aktor berusia 30 tahun ini mendedahkan identiti gadis pilihannya di hadapan lebih 500 jemputan. Segak dalam busana yang direka khas Ezuwan Ismail, Ashraf Muslim dan Noor Dayana Lokman menjadi tumpuan dalam majlis yang berlangsung meriah.
www.tips-fb.com

24 April, 2011

Ashraf Muslim pilih Dayana

 Saya Memang peminat Asraf Muslim ni  apatah bila tengok dia berlakun , mungkin kerana perwatakan yang lembut dan nampak baik. Orangnya nampak lurus dan berimankan, dan ramai muda dan anak-anak minat sebab dia hadsome. :)
Alhamduliilah , semoga jodoh mereka berpanjangan dan diberkati Allah hendaknya. Semoga mereka berbahagia hingga keakhir hayat. Aminnnn

GOMBAK: Siapa sangka hubungan sebagai adik angkat kepada keluarga Lokman Abdul Hamid yang membimbingnya dalam rawatan perubatan Islam sejak dua tahun lalu, membawa jodoh buat artis Ashraf Muslim.
BAKAL MEMPELAI... Ashraf dan Noor Dayana bercadang di satukan di Makkah

Hubungan akrab dengan keluarga itu membuahkan bibit cinta antara pelakon berusia 30 tahun itu dengan anak kedua Lokman, Noor Dayana, 24, yang juga pelajar Jurusan Perubatan di Universiti Mannipal, India.
www.tips-fb.com

Dekritawati Yuliana Buhari anak Datuk Sosilawati Lawiya Idam lelaki penyayang

Alhamdulillah , Bahagia bila tengok orang berbahagia.Rita anak yang tabah  kuat  .

KUALA LUMPUR: “Saya letak dua syarat penting jika ditakdirkan ada lelaki menyukai saya dan kalau ditakdirkan bertemu jodoh satu hari nanti. Dia mestilah benar-benar menyayangi saya sepenuh hati tanpa ada sebab lain.
Dekritawati Yuliana Buhari
INDAH... kenangan Rita (tiga dari kiri) bersama keluarga tercinta ketika mengerjakan umrah, baru-baru ini.
“Jika benar-benar suka, dia harus terima saya seadanya, ikhlas dan bukan kerana saya anak jutawan atau disebabkan harta peninggalan arwah emak,” kata Dekritawati Yuliana Buhari, anak jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya.
www.tips-fb.com

23 April, 2011

'Bentengilah harta anda dengan zakat.'

'Bentengilah harta anda dengan zakat.'




Sebenarnya, kalimah tersebut adalah daripada sepotong hadis Nabi Muhammad SAW, yang diriwayatkan oleh Imam Baihaqi yang berbunyi: "Lindungi harta kamu dengan zakat, ubati sakitmu dengan sedekah, dan hadapi gelombang hidup dengan tawaduk kepada Allah dan doa (riwayat al-Baihaqi)."

www.tips-fb.com

22 April, 2011

Lindsay Grace Pronk Ratu Cantik Yang Suka Makan Petai

Finalis Miss Universe 2004 yang berasal dari Belanda, Lindsay Grace Pronk mengaku sangat menggemari masakan tradisional Indonesia. Peragawati cantik berusia 25 tahun itu juga menyukai petai.
“Ya, saya sangat suka petai. I love petai,” ujarnya ketika ditemui dalam sesi penggambaran bersama majalah Popular di Hotel The Acacia, kelmarin. Lindsay tidak kisah dengan bau petai yang kurang menyenangkan itu kerana baginya yang penting adalah khasiatnya.
www.tips-fb.com

20 April, 2011

An important note about legacy accounts April 15, 2011

Perhatian Blogger Yang Creat Akaun tapi tak aktif sejak 2007

Posted by Brett Wiltshire, Product Operations

(This message only applies to a tiny fraction of users who haven’t logged in to Blogger since 2007. If you’ve logged in to Blogger at least one time since 2007, you won’t be affected and can disregard this message.)

There was a time early on in Blogger’s life where we had our own, custom account system for handling login authentication. Starting in 2006 all new Blogger accounts were created using the official Google accounts system, and then in 2007 we started the process of moving all of our legacy users over to the Google accounts system. Now, four years later, we’re finally at the home stretch of the transition. For a number of technical and operational reasons, we’ve decided to finally end our support for migrating legacy accounts and blogs after June 25th, 2011. So if you have a Blogger account and haven’t logged in since 2007, you will lose access to the account and associated content permanently unless you update to the Google Account system before June 25th.
www.tips-fb.com

19 April, 2011

Adek Cuma Nak Tanya Ni Ibu ( Anak Ku Sayang )

Kalaulah bayi-bayi tu pandai berkata-kata, mungkin pertanyaan macam di bawah nilah yang akan dia orang tanya,

Cerita Sedih Anak-anak yang telah dibuang, bayi-bayi yang di tingalkan ,Bayangkan kesedihan anak-anak ini .

Gambar-gambar yang kat dalam cerita ni hanyalah hiasan sahaja,

Mesti ibu tak akan jawab atau tak dapat menjawabnya
rasanya ibu memang tak akan mampu menjawabnya

Ibu ingat tak? Pada malam tu?
malam tu ibu ada temu janji,
Ibu jumpa dengan jejaka tu,
Ibu kata dia cintakan ibu,


Benarkah ibu?Dia puji Ibu, Dia Puja Ibu ,
Dia rayu ibu dia belai ibu,
Katanya cintanya hanya ibu,
www.tips-fb.com

17 April, 2011

Pintu neraka di dunia

Pintu neraka di dunia
Tempat yang menakutkan, mengerikan ini berada di negara Uzbekistan, tempatnya di Kota Kecil Darvaz. Oleh masyarakat setempat, tempat ini biasa disebut sebagai “The Door to Hell” atau “Gerbang Neraka“, satu nama yang cukup membuat bulu Roma kita berdiri Tegak. Cerita tentang tempat ini sudah berlangsung selama 35 tahun.
www.tips-fb.com

16 April, 2011

Lee Sew Fa, 59, bagi Ganjaran RM20,000 cari suami hilang

Sapa nak duit cepat....
KUALA LUMPUR – Isteri kepada seorang lelaki yang hilang kira-kira tiga tahun lalu bersama biro MCA, menawarkan ganjaran RM20,000 sekiranya ada individu mempunyai maklumat mengenai kehilangan mangsa.
Lee Sew Fa, 59, berkata, suaminya, Hoo Kee Chin, 64, hilang sejak 4 Februari 2008 selepas keluar minum di kedai berhampiran rumah mereka di Jalan Kuala Bikam, Perak dengan membawa wang RM13,000.
www.tips-fb.com

Remaja Thailand tertinggi di dunia

Yaa Allah.. tinggi nyaa diaa... jom tengok

BANGKOK - Ketinggian dan bentuk fizikal luar biasa menyebabkan seorang gadis di timur Thailand diiktiraf sebagai remaja tertinggi di dunia di dalam Guinness Book of World Records.

Malee Duangdee, 19, yang mempunyai ketinggian 186 sentimeter dan berat 130 kilogram menyedari perbezaan fizikal dirinya sejak kecil lagi kerana dia membesar lebih cepat berbanding rakan sebaya.
www.tips-fb.com

15 April, 2011

Pegawai Dakwah Persatuan Cina Islam Malaysia (MACMA) Cawangan Selangor, Lim Jooi Soon

Tergerak Hati lak saya hari ni nak tulis pasal Penceramah Bebas Bro Lim Jooi Soon yang unik ini, beiau selesa mengguna nama asal,Beliau adalah Pegawai Dakwah Persatuan Cina Islam Malaysia (MACMA) Cawangan Selangor, Lim Jooi Soon juga nama islamnya.Dia juga dikenali sebagai Bro Lim, kalau korang belum kenal lagi tengoklah gambar-gambar dia kat bawah ni.
www.tips-fb.com

14 April, 2011

Menakjubkan,Subhanallah, Allahhuakbar

""Renunglah dengan mata hati..pasti terbuka kunci…""
SAHABAT yang TERPUJI ialah AL-QUR’AN..
PENASIHAT yang TERPUJI ialah AS-SUNNAH..
HARTA yang TERPUJI ialah KEIMANAN..SELAWAT..



www.tips-fb.com

13 April, 2011

Kencing Bila isteri minta tolong

Lalok dah pakcik ni, bila bini dia minta tolong marah lak, pastu pukul rasa diri dia muda lagi kut, alahai napa jadi camni ye, dah tua-tua pun tak leh nak fikir, minta simpang jauh-jauh dari kita hal yang macam ni .
Katun Lawak

KUALA LUMPUR: Berang kerana diminta membantu membuang sampah, seorang warga emas bertindak di luar kewarasan akal apabila bukan saja memukul isterinya menggunakan tongkat, malah turut kencing di muka wanita dikahwininya selama 26 tahun itu selepas mangsa terjatuh.
www.tips-fb.com

Ameng bersalah dijatuhi hukuman penjara 11 tahun dan 10 sebatan oleh Mahkamah

Yang Bersalah tetap bersalah dan tetap dihukum, kita ambillah buat iktibar ye, carilah jalan rezeki yang halal.

BERSALAH...Ameng bertemu isterinya sebelum dibawa masuk ke lokap. .
MELAKA: Vokalis kumpulan Spring, Ameng atau nama sebenarnya Wan Aminuddin Wan Ismail, 43, dijatuhi hukuman penjara 11 tahun dan 10 sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, semalam, selepas mengaku bersalah atas tiga pertuduhan memiliki dan memasukkan dadah dalam badan di sebuah hotel di Taman Melaka Raya, di sini, Februari lalu.

Isteri Ameng, Sabariah Zakariah, 41, yang menghadapi dua tuduhan bersama suaminya, bagaimanapun dibebaskan selepas pertuduhan terhadapnya digugurkan.
www.tips-fb.com

Inong Melinda Dee tingginya search

Tingginya search pasal Inong Melinda Dee kat blog saya ni... masih femes lah MD ni... Kat indonesia berita MD ni masih panas cam goreng pisang,

pastu saya pun search lah lagi cari berita dan gambar-gambar terbarunya, demi peminat-peminat cerita MD ni.
Kata dia orang ni gambar terbarunya
ini pula gambar masa zaman sekolah nya

www.tips-fb.com

12 April, 2011

Ujian DNA sahkan telur ayam tulen di Pulau Pinang

Orang Pulau Pinang, Boleh senyum skit dah , telur original disana... sapa yang peminat telor tu.. teruskan lah makan .... selamat lagi... tapi kena hati-hati gak , takut tertipu ngan peniaga-peniaga gelap mata hatinya. hehehe ....







11/04/2011
KUALA LUMPUR: Analisis Deoxyribonucleic acid (DNA) yang dijalankan oleh Jabatan Kimia ke atas empat sampel telur ayam dari Pulau Pinang mendapati telur berkenaan adalah tulen.
www.tips-fb.com

Amaran tsunami dikeluarkan dan ditarik balik, Tsunami Lagi

Gegaran Tsunami Lagi, Masyaallah belum habis lagi.... takutnya... yang aritu pun belum habis lagi takutnya, ni akan datang lagi... subhanallah... Allahhuakbar..

Berita Petang : Amaran tsunami ditarik balik, zon bahaya diperluas
2011/04/11
TOKYO: Jepun menarik balik amaran tsunami yang dikeluarkan selepas gempa bumi kuat 7.1 magnitud petang tadi.

Pada masa sama, zon pemindahan di sekeliling loji nuklear Fukushima Daiichi diperluas berikutan tahap tinggi pengumpulan radiasi.
enduduk di kawasan tertentu di luar zon bahaya 20 kilometer di sekeliling kompleks nuklear itu digalakkan berpindah.
Kanak-kanak, wanita hamil dan pesakit pula wajar menjauhi kawasan tertentu dalam lingkungan 20 hingga 30 kilometer dari loji berkenaan. - Agensi
Berita Pagi : Jepun keluar amaran tsunami selepas gempa kuat dekat Fukushima
2011/04/11
TOKYO: Amaran tsunami dikeluarkan untuk timur Jepun selepas gempa bumi kuat melanda negara itu dengan pusat gempa berhampiran loji nuklear yang lumpuh akibat tsunami besar sebulan lalu.
www.tips-fb.com

11 April, 2011

Telur Ayam Tiruan | Cara Membuat dan Membezakannya !

Awas! Telur Tiruan!!!!! Tuan-tuan dan puan-puan,

Baru-baru ini saya menerima satu email tentang telur ayam tiruan yang diperbuat dari bahan kimia yang boleh membahayakan kesihatan.

Setakat ini kesahihannya belum lagi diperolehi. Namun, sebagai pengguna, kita sepatutnya mengambil langkah berjaga-jaga agar kita tidak tertipu oleh pihak-pihak yang hanya mementingkan keuntungan.

Berita di TV3 mengatakan tiada Telur Ayam Tiruan di Malaysia, tapi apa-apa pun kita kena berjaga-jaga juga, kerana perkara ni dah lama, dan kita baru saja dapat berita pasal perkara ini.
MANUFACTURING FAKE EGGS
www.tips-fb.com

Tangisan bayi di kawasan kubur

kes buang bayi lagi, tak habis-habis , kenapa nak buang, pandai beranak, pandai-pandailah jaga, anak orang tu , anak manusia la bukankanya anak kucing , isk isk geram btoi dengan hal yang macam ni.
MASIH HIDUP... bayi perempuan yang ditemui di tanah perkuburan Islam.

KUALA LUMPUR: Seorang bayi perempuan yang cukup sifat ditemui sepasang suami isteri di kawasan tanah perkuburan Islam Danau Kota, Taman Setapak Indah, di sini, pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 pagi itu, pasangan suami isteri terbabit dikatakan mendengar tangisan bayi itu sebelum menghampiri kawasan itu dan terkejut sebaik melihat bayi yang masih hidup di buang di atas rumput.

Difahamkan, bayi itu ditemui dalam keadaan berbalut dengan kain batik dan tuala berwarna biru malah, keadaan bayi itu juga masih berdarah dan mempunyai uri.
www.tips-fb.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati