Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)

30 January, 2012

Ibuku Pulang Ke Rahmatullah

Ibu ku pulang ke Rahmatullah pada hari Khamis Pagi Jam 8.15 pagi. 26/1/2011 tarikh keramat.

doakan ibuku kesejahteraan ibuku disana ye kawan-kawan... semoga dia aman damai disana.

penyakit yang dideritai ibu ku telah membawa pulang ibu ku ke Rahmatullah, memang orang kata kalau manusia meninggal dunia mesti bersebab , mungkin penyakit itulah yang menjadi penyebabnya.

kami Redha dengan ketentuanmu Ya Allah....
semua kejadian dibawah kekuasaanmu... cuma kami menghulurkan tangan memohon doa padamu Ya Allah... semoga ibuku bersemadi dengan aman di Alam sana... semuga Rohnya dicucuri Rahmatmu Ya Allah... semoga ibuku ditempatkan dikalangan orang-orang yang sollehah...dan juga dikalangan orang-orang yang ber Iman.

Ampunkan doasa-dosa ibuku Ya Allah... Ringankanlah siksaannya... hanya padamu Ya Allah kami memohon .. hanya Padamu Ya Allah kami menminta... Aminnnn Ya Rabbaall aalaminn......
www.tips-fb.com

27 January, 2012

Udang di dalam lubang gunung berapi

PARIS – Lubang gunung berapi di sebuah lokasi rahsia di Laut Carribbean didapati mengandungi ribuan udang kecil yang tidak diketahui spesiesnya.
Menurut para penyelidik, lubang itu terdapat di selatan Kepulauan Cayman, lima kilometer di bawah permukaan laut.

Penemuan itu dibuat menerusi satu ekspedisi pada 2010 yang diketuai oleh seorang ahli geokimia marin Pusat Kelautan Kebangsaan Britain dan Jon Copley seorang ahli biologi di Universiti Southampton.

Mereka menggunakan sebuah robot kapal selam untuk meneroka lubang itu dan merakamkan gambar udang tersebut. – AFP
www.tips-fb.com

26 January, 2012

Tikus Gergasi Dijumpai Dalam Kedai Kasut

Satu gambar yang menunjukkan seekor tikus gergasi didakwa dijumpai dalam sebuah kedai kasut di bandar raya New York, Amerika Syarikat telah tersebar luas dalam internet.
Imej tersebut dikatakan menunjukkan seorang pekerja kedai Foot Locker di The Bronx sedang memegang tikus mati sebesar 3 kaki di atas penyeduk.

Satu tikus gergasi yang lebih kurang sama besar, telah dijumpai di kawasan Brooklyn, New York pada tahun lepas, dikatakan tikus spesis Gambian Pouched.

Dr. Robert S Voss, kurator mamalia di American Museum of Natural History di New York, berkata: “Tidak mungkin tikus itu adalah tikus biasa yang terdapat dalam pembetungan. Saya pasti 90 peratus yang tikus itu adalah dari spesis Gambian Pouched.”

Dr. Voss berkata yang ada kemungkinan bahawa tikus tersebut adalah binatang peliharaan yang melarikan diri. Beliau juga berkata yang binatang jenis ini kelihatan garang tetapi sebenarnya mereka sangat suka bermain dan jinak. (Orange UK)
www.tips-fb.com

25 January, 2012

Cadbury dicipta penjual teh, kopi

Akak memang peminat Cadbury... korang camne...
Cadbury adalah syarikat manisan diasaskan di British. Ia merupakan industri kedua terbesar, selepas produk gabungan Mars dan Wrigley. Cadbury beribu pejabat di Cadbury House di Uxbridge Business Park, England.

Sejarah Cadbury bermula pada tahun 1824 iaitu, apabila John Cadbury, seorang penjual minuman teh dan kopi berasal dari Bull Street di Birmingham, England berjaya mencipta minuman kokonya sendiri.

Semenjak itu, John terus memberi tumpuan terhadap penghasilan minuman koko dan coklat. Produk tersebut dihasilkan di kilangnya di Bridge Street.

Ia dikendalikan secara perkongsian bersama saudara lelakinya, Benjamin. Syarikat atas nama Cadbury Brothers Birmingham kemudian diwujudkan. Produk minuman coklat pada ketika itu dicipta untuk golongan kaya sahaja kerana kos pengeluarannya tinggi.

Dua saudara itu, kemudian berhijrah ke London pada tahun 1854, setelah menerima perkenan diraja sebagai pengeluar coklat dan koko untuk Ratu Victoria. Sekitar tahun 1850-an, pengurangan cukai import terhadap koko diberikan sekali gus, memberi peluang kepada rakyat turutuntuk menikmati keenakan coklat.

Antara produk yang laris adalah Cadbury Cocoa Essence. Syarikat akhirnya menamatkan operasi perdagangan teh pada tahun 1873 dan memberi fokus kepada industri coklat. Pada masa sama, pakar pembuat manisan, Frederic Kinchelman dilantik sebagai rakan kongsi. Gabungan itu membawa kepada perkongsian resipi dan rahsia pengeluaran Cadbury.

Pada 1878, anak lelaki John Cadbury iaitu Richard dan George mengambil alih syarikat, selepas persaraan bapanya pada tahun 1861 dan kejayaan demi kejayaan ditempa hingga kini.
www.tips-fb.com

24 January, 2012

Mencari redha ibu, ayah

Ibu bapa merupakan pemimpin dalam kehidupan sesebuah keluarga. Bapa sebagai ketua keluarga, manakala ibu sebagai pembantunya. Kedua-dua mereka saling bekerjasama demi kebahagiaan dan keharmonian sesebuah keluarga.

Diriwayatkan daripada Ibn Umar r.a katanya: Nabi Muhammad SAW telah bersabda yang bermaksud, “Kamu semua adalah pemimpin dan kamu semua akan bertanggungjawab terhadap apa yang kamu pimpin. Seorang pemerintah adalah pemimpin manusia dan dia akan bertanggungjawab terhadap rakyatnya. Seorang suami adalah pemimpin bagi ahli keluarganya dan dia akan bertanggungjawab terhadap mereka. Manakala seorang isteri adalah pemimpin rumah tangga, suami dan anak-anaknya, dia akan bertanggungjawab terhadap mereka.” (Riwayat Muslim).
Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...
www.tips-fb.com

23 January, 2012

nora danish dengan anak tersayang

akak ambik kat facebook... bestnya tengok dia sayang sangat kat baby dia.. comelkan... muahhhppppssss
berita
www.tips-fb.com

22 January, 2012

Kereta Ferrari RM2 juta remuk ketika pandu uji

SEPANG – Sebuah kereta Ferrari F430 yang sedang dipandu uji terbabas mengakibatkan kenderaan bernilai hampir RM2 juta itu remuk di Lebuh Raya Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini petang kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira pukul 5.30 petang itu, kereta mewah yang boleh memecut sehingga kelajuan 315 kilometer sejam tersebut dinaiki oleh dua lelaki berusia lingkungan 30-an dari terminal KLIA menghala ke arah plaza tol KLIA.

Difahamkan, ketika kejadian, kenderaan itu menjalani proses pandu uji sebelum diserahkan kepada pelanggannya.

Ketua Polis Daerah Sepang, Supritendan Imran Abdul Rahman berkata, setibanya di Kilometer 6.3 berhampiran tol tersebut, kereta yang dipercayai dipandu laju itu gagal dikawal lalu terbabas ke kiri jalan.

“Kereta itu terlanggar penghadang jalan serta sebatang tiang lampu sebelum terhumban kira-kira 20 meter dari bahu jalan.

“Pemandu dan penumpang kereta tersebut bagaimanapun terselamat dan hanya mengalami kecederaan ringan,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.
www.tips-fb.com

21 January, 2012

Nuget buah dikomersil

sedap ke???... teringin gak nak rasa kan....

Melihat potensi buah-buahan tempatan yang mampu dikomersil menjadi produk yang memberi pulangan lumayan, Umi Khasom Abd Rahim, 53, di Permatang Pauh, Pulau Pinang memanfaatkan peluang itu dengan menghasilkan nuget buah.

Menurutnya, idea itu tercetus selepas mengikuti kursus sejuk beku anjuran Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat sejajar mempelbagaikan makanan nuget berasaskan buah-buahan, dan memberikan kelainan kepada penggemar buah-buahan tempatan.

“Bermodalkan RM6,000, saya memulakan perniagaan pada awal Oktober 2011 dan menghasilkan nuget buah durian diikuti jagung, nenas, ubi kayu, ubi keledek, sukun dan pisang.

“Semua nuget yang dihasilkan menggunakan 100 peratus buah-buahan tempatan yang kekal segar walaupun selepas digoreng, dan ketika dimakan,” katanya, yang lebih mesra disapa Kak Lang.
Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...
www.tips-fb.com

20 January, 2012

Fazura bukan kaki gaduh

bagi akak dia adalah pelakon cantik dan lembut...
Kebelakangan ini khabar angin mengenai 'perang dingin' antara pelakon jelita, Fazura dan bekas Dewi Remaja, Neelofa semakin mendapat perhatian peminat dan juga media.
Sebelum ini mereka pernah dikatakan bergaduh ketika penggambaran drama Tahajjud Cinta. Pergaduhan itu didakwa berpunca dari perebutan kekasih yang juga merupakan seorang VVIP,

Namun, baik Fazura mahupun Neelofa menafikan perkara itu dan bersikap profesional di hadapan media.

Pun begitu, perang dingin mereka dikatakan masih berterusan. Terbaru, Fazura dikatakan menyindir Neelofa menerusi Twitternya, walaupun tidak mendedahkan nama aktres jelita itu.

Bagaimanapun, pelakon Pisau Cukur ini menafikan perkara itu. Menurut Fazura, setiap status yang dipamerkan menerusi Twitternya tidak ada kena mengena dengan sebarang individu termasuklah Neelofa.
Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...
www.tips-fb.com

19 January, 2012

Hattan sah bercerai

dah takda jodoh... bercerai lagi ...

KUALA PILAH - Desas-desus mengenai pergolakan rumah tangga penyanyi yang popular dengan lalu Biso Bona, Hattan dan isteri yang baru dinikahinya November lalu akhirnya terjawab.
Pasangan terbabit disahkan bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Pilah, semalam.

Hattan atau nama penuhnya, Mohd Shukri Shahabuddin, 48, melafazkan talak satu di hadapan Hakim Abdul Rashid Ramli, sekitar jam 11.30 pagi, semalam.

Penyanyi berkenaan hadir bersama pasangannya, Farah Asyikin Othman, 34, untuk memfailkan perceraian dan memohon dibicarakan pada hari sama.

Difahamkan, penceraian itu berlangsung dengan baik dan dipersetujui kedua-dua belah pihak.
Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...
www.tips-fb.com

18 January, 2012

Ally kahwini pilihan keluarga

Tahniah!!!... bertemu jodoh ahkirnya...
Pengacara popular, Ally Iskandar, 36, bakal menamatkan zaman bujangnya bersama gadis pilihan keluarganya, Farah Lee, 23, pada 20 Januari ini.
Menurut Ally, majlis pernikahan mereka akan diadakan di rumah Farah yang terletak di Kampung Atas Tol, Terengganu.

“Majlis ini akan diadakan secara kecil-kecilan. Ia hanya dihadiri sanak-saudara dan teman rapat sahaja. Bagaimanapun, pihak saya masih belum menentukan sebarang majlis sebelah lelaki,” katanya yang berkenalan dengan Farah selama hampir empat bulan.
Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...
www.tips-fb.com

17 January, 2012

Wardina: Keselamatan saya dirompak

takziah.... tapi Alhamduliilah wardina dan keluarganya selamat...mungkin ada hikmahnya... disebalik kejadian ...

Selimut saya terbuka! Dibuka! Ya ALLAH, seorang lelaki bertopeng menyuruh saya diam, “SHHHHHH” katanya. “Barang kemas mana?” “Barang kemas mana?” dia bertanya. Tersedar saya, ini bukan mimpi lagi, rumah saya dimasuki pencuri! Saya cuba tenangkan hati dan menyorok muka dan tubuh saya.
Kemudian saya cuba jawab dengan yakin, “Saya tak pakai barang kemas, saya tak ada barang kemas.” Yang ada pada saya hanya cincin arwah tinggalan nenek saya. Dengan berat hati saya membukanya, “Ini saja yang ada, cincin nenek saya, nah ambil” balas saya.

“Saya memang tak suka barang kemas, tak pakai barang kemas” kata saya lagi, cuba meyakinkan manusia ini bahawa rumah ini sememangnya tiada apa yang dicarinya. Seribu satu perasaan dan sejuta lagi penyataan memecut laju di dalam minda. Kenapa? Bagaimana? Apa akan terjadi? Mana anak-anak saya? Siapa mereka? Mahu apa? Adakah saya akan diapa-apakan?
Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...
www.tips-fb.com

16 January, 2012

Rita menanti keputusan Aidil

MEREKA yang sudah berkahwin pasti tahu, hidup berumahtangga penuh dengan dugaan dan cabaran. Ibarat meredah laut sentiasa bergelombang, namun sekiranya suami kuat sebagai nakhoda pasti segala rintangan mampu diatasi.
Bagi seorang isteri tiada apa yang dipinta selain suami sentiasa berada di sisi saat susah dan senang. Bersama membina kerukunan rumah tangga disamping membahagiakan anak-anak.

Semua itu bagaimanapun seakan samar buat dramatis jelita, Rita Rudaini Mokhtar atau Rita, apabila rumah tangganya bersama pemain bola sepak, Mohd Aidil Zafuan Abd Razak (Aidil), sekali lagi dilanda masalah.

Sewaktu temujanji fotografi khas bersama Selebriti, pelakon berusia 36 tahun itu tidak mampu menyembunyikan apa yang berlaku, apatah lagi suami tiada bersama. Mereka berkahwin pada Februari 2008 dan kini mempunyai dua cahayamata, Airit Rayyan Rizqin, 2, dan Qiqi Arjuna, lapan bulan.
Jelas Rita, sebaik tiba di rumah selepas pulang dari Kangar, Perlis kerana melawat kedua ibu bapanya, dia terkejut apabila mendapati Aidil sudah meninggalkan rumah membawa bersama pakaian dan barangan peribadi.

“Saya tidak pasti punca sebenar kenapa dia mengambil tindakan sedemikian, sedangkan setahu saya segala apa kehendaknya selama ini saya patuhi. hendak kata saya pulang ke kampung tanpa pengetahuannya, tidak juga. Perkara itu sudah diberitahu lebih awal.“Saya tidak pasti punca sebenar kenapa dia mengambil tindakan sedemikian, sedangkan setahu saya segala apa kehendaknya selama ini saya patuhi. hendak kata saya pulang ke kampung tanpa pengetahuannya, tidak juga. Perkara itu sudah diberitahu lebih awal.
Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...
www.tips-fb.com

15 January, 2012

Rita Rudaini Sedih, Suami Keluar Rumah

PETALING JAYA: Keadaan rumah tangga pelakon Rita Rudaini Mokhtar,36, dengan suaminya, Aidil Zafuan Abd. Radzak,25, kembali menjadi tegang apabila bintang bola sepak itu telah meninggalkan rumah mereka di Damansara di sini sejak seminggu lalu.
Menurut Rita, kejadian itu berlaku sewaktu dia bersama dua anak mereka iaitu Airit Rayyan Rizqin,3, dan Airit Rafqa Arjuna yang berusia sembilan bulan pulang ke kampung di Kangar, Perlis.

“Semasa di kampung, saya menerima mesej daripada Aidil yang menyatakan dia mahu keluar rumah. Sebagai isteri, saya tidak boleh berbuat apa-apa jika itu kehendaknya,” kata Rita sewaktu ditemui mStar Online di rumahnya di Sunway Damansara di sini.

Menurutnya, sewaktu tiba di Kuala Lumpur pada 10 Januari lalu, dia mendapati pakaian, kereta dan motosikal Aidil sudah tiada.

Ditanya adakah apa-apa perbalahan sebelum peristiwa itu, Rita memberitahu dia ada menegur sikap Aidil yang tidak bercakap benar mengenai satu majlis ulang tahun kelahiran ibunya, Azizah Arshad,59, yang diadakan di Seremban, Negeri Sembilan.

Kata Rita, dia agak berkecil hati kerana Aidil menyembunyikan majlis itu dan tidak mengajaknya untuk turut serta tetapi masalah tersebut dapat di selesaikan apabila dia membuat keputusan untuk tidak memanjangkan hal berkenaan.

Jelas Rita, dia menjadi bertambah terkejut apabila diberitahu oleh pembantu rumah mereka yang melihat Aidil bersama pasangan suami isteri iaitu Zaquan Adha yang juga kembarnya dan pelakon Ayu Raudhah terlibat membantu Aidil membawa dia keluar daripada kediaman tersebut.
Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...
www.tips-fb.com

DRB-Hicom ambil alih Pos Malaysia

DRB-Hicom Bhd merancang membawa Pos Malaysia Bhd ke paras pertumbuhan lebih tinggi walaupun telah memasuki industri yang semakin pupus semenjak orang ramai mula menjauhi penghantaran mel secara tradisional.

Pengarah Urusan Kumpulannya, Datuk Seri Mohd Khamil Jamil berkata, Pos Malaysia tidak perlu hanya menyediakan perkhidmatan pos semata-mata.
“Walaupun ia merupakan industri yang semakin pupus, Pos Malaysia akan menyediakan peluang untuk mewujudkan persekitaran perniagaan baharu.

“Oleh itu, DRB-Hicom dan Pos Malaysia perlu mengenal pasti bidang perniagaan baharu bagi menjamin syarikat kurier itu kekal kompetitif, sekali gus mengeluarkan dirinya daripada industri yang semakin pupus ini,” katanya.

Menurutnya, syarikat itu kini sedang mengkaji pelan transformasi pra-pengambilalihan yang distrukturkan oleh Pos Malaysia dengan pelan perniagaan yang disediakan DRB-Hicom.

Menurutnya lagi, Pos Malaysia mempunyai pelan transformasi 39 perkara sebelum ia diambil alih oleh DRB-Hicom.

Mohd Khamil berkata, sehingga kini DRB-Hicom telah mengenal pasti 17 perniagaan baharu yang boleh diraih melalui Pos Malaysia.
www.tips-fb.com

14 January, 2012

Bagai bulan jatuh ke riba

BAGAIKAN satu ‘trend’ pula apabila stesen radio tempatan mengambil pelawak terkenal sebagai sandaran untuk memancing pendengar mengikuti frekuensi masing-masing.

Sebelum ini Sinar FM mengambil Raja Azura dan Salih Yaacob. Kemudian, Usop Wilcha disunting ke konti Hot FM, diikuti Johan Raja Lawak bagi Era FM.


Kini sebuah lagi stesen radio popular, Suria FM, mengundang Nabil Raja Lawak dan Kenchana Devi untuk menarik lebih ramai pendengar. Sebelum ini, Suria FM juga pernah menggunakan khidmat pelakon Sharifah Shahirah yang bagaimanapun sudah mengundur diri.

Bagi Nabil dan Kenchana, peluang dilamar Suria FM, hujung tahun lalu bagaikan bulan jatuh ke riba. Memang mereka berdua sangat berbesar hati apabila diberi peluang meneroka satu lagi cabang baru dalam dunia penyiaran.
Berita Selanjutnya Read More
www.tips-fb.com

13 January, 2012

Bukan sekadar rupa

JANGAN buat silap Paris Hilton bukan sekadar wanita cantik.

Pewaris berusia 30 tahun itu bercakap dengan gahnya mengenai kemahiran keusahawanannya dengan bergaya tanpa baju dalam satu temubual dengan FHM, mendakwa empayarnya kini memperoleh pendapatan kira-kira satu bilion dolar
(RM 3.15 bilion) dalam enam tahun.
PARIS memberi renungan seksi sambil menggayakan bentuk tubuhnya.

“Saya melibatkan diri dalam produk saya di setiap peringkat,” katanya kepada majalah itu. “Minyak wangi saya terjual dengan baik buat masa ini. Mereka menghasilkan lebih daripada RM4.1 bilion keuntungan sejak 2005.



Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...
www.tips-fb.com

12 January, 2012

Kembar Diana Danielle seorang ratu cantik

Memang tak disangka pelakon Diana Danielle mendapat seorang yang dianggap memiliki waja yang seiras. Namun kembarnya ini dikatakan seorang warga asing yang menetap di Indonesia. Namanya Nadine Alexendra Dewi Ames, nama pun mantop gitu. Mungkin Diana tidak tahu akan hal ini kerana ini adalah tanggapan orang yang meminati Diana. Jadi disangkakan peminat berkenaan sahaja. Namun ada juga benarnya 'kajian' yang dilakukannya. ;)




Betul tak? Seiras tak?
www.tips-fb.com

11 January, 2012

Batu jalan hablur emas

JOHOR BAHRU: Ratusan individu bakal bergelar jutawan sekiranya puluhan ketulan batu didakwa bersalut hablur emas yang dikumpul keluarga masing-masing sejak empat hari lalu di Jalan Mewah, Kampung Melayu Majidee disahkan emas tulen.
GEMBIRA...Rawi Ilias menunjukkan batu untuk membaiki jalan yang mengandungi hablur emas.

Setakat semalam, kumpulan berkenaan tinggal selangkah lagi untuk bergelar jutawan selepas wakil pemilik kedai emas yang beroperasi di sebuah pusat beli-belah di Tampoi mengesahkan ia emas tulen.

Penduduk memaklumkan, mereka mendapat kerjasama wakil kedai emas berkenaan yang datang ke lokasi dan melakukan pemeriksaan ke atas ketulan batu itu, kelmarin.

Hasilnya, wakil berkenaan mendakwa ketulan batu diselaputi warna kuning tua itu adalah emas tulen yang mempunyai gred terbaik.
Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...
www.tips-fb.com

10 January, 2012

Warga Malaysia kahwin warga asing harus daftar perkahwinan dengan JPN

GEORGE TOWN: Warganegara Malaysia yang berkahwin dengan warga asing harus mendaftarkan status perkahwinan mereka supaya anak mereka mendapat status kewarganegaraan, kata Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Lee Chee Leong.
Katanya menurut statistik perkahwinan yang didaftarkan di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), lebih daripada 10 peratus perkahwinan berdaftar melibatkan perkahwinan dengan warga asing.

Bercakap kepada pemberita selepas menyerahkan sijil kewarganegaraan kepada seorang pelajar Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Chung Hwa, Jonathan Loo Shon Sheuan, 15, di sini hari ini, beliau berkata statistik itu menunjukkan setiap 10 perkahwinan berdaftar, terdapat lebih daripada satu pasangan melibatkan warga asing.

"Antara warga negara asing yang banyak berkahwin dengan warga tempatan termasuklah dari Vietnam, Indonesia dan China," katanya.
Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...
www.tips-fb.com

07 January, 2012

Mak Akak Penat ( Asma ) Kena masuk hospital lagi laa... doakan mak akak cepat sembuh ye..

mak akak masuk hospital lagi.. berulang alik kehospital pulak la kami...apa nak buat... terima ja la.. dah pun mak kita... sapa lagi yang nak bertanggung jawab... tlong doakan mak akak cepat sembuh ye... aminnn .. tq

Inilah gambar mak kami yang memang dah kurus pastu bertambah kurus hanya tingal tulang ngan kulit je

ni akak nak curah perasaan skit ni...dalam 6 orang anak mak akak ni.. hanya kami 4 orang je yg bergilir2 jaga mak... yang sorang dok jauh.. payah nak balik... yang sorang tu ..tak tau nak cakap.. rumah dekat je ngan Hospital Sultanah Bahiyah tu... tapi buat2 tak faham2... kita kita ajak buat shif jaga mak... tapi dia kata dia sibuk la... apa la...bla bla laa.. alahai dek oii..kena ingat dek oiii kau anak lelaki... kena bertanggung jawab jaga mak ... syurga dibawah tapak kaki ibu... bukab di bawah tapak kai bini... ( ni akak luah perasaan ni... bukan apa... kita siang malam, tidoq pun dah tak tau kemana, kepala naik pening, pusing siap muntah2 tak ckup tidoq... dok ulang alik kehospital ... dia sedap2 je tidoq peluk bini.. apa kess..
www.tips-fb.com

04 January, 2012

Untuk amalan bersama, moga bermanfaat.

Jom kita share ...

Berita Selanjutnya Zaharuddin.net
Untuk amalan bersama, moga bermanfaat.
www.tips-fb.com

DOA YANG SANGAT WAJAR DIAMALKAN DI ZAMAN INI (AYAT PENGERAK).

Akak ada amalkan ayat ni... jom kita pakat2 amalkan... demi untuk keselamatan diri kita

Rasulullah s.a.w. mengajarkan kepada umatnya satu doa yang jika dibaca tiga kali di waktu pagi dan tiga kali di waktu petang maka akan terhindarlah kepada yang membacanya daripada segala kemudaratan disepanjang hari tersebut. Doa daripada hadis di atas adalah seperti berikut;
(Klik disini untuk mendengar bacaan doa ini)

Mengikut kamus Dewan Bahasa Edisi Ketiga, ”Mudarat” membawa maksud seperti berikut;

1. Tidak Beruntung, Menanggung Rugi
2. Tidak Berhasil, Tidak Berjaya, Gagal
3. Berbahaya
4. Melarat, Bertambah Payah

Dengan itu jika kita amalkan doa yang tersebut di atas, insya’Allah kita akan terhindar daripada ”mudarat” yang disebutkan. Maka dengan itu faedahnya yang diperolehi ialah kita akan;


1. Beruntung, Tidak Menanggung Rugi.
2. Berhasil, Berjaya dan Tidak Gagal.
3. Selamat dari bahaya.
4. Tidak melarat, Menjadi Senang.
Berita Selanjutnya di harun din web
www.tips-fb.com

02 January, 2012

Terkena Getah Ngan Yun Nam Hair Cair.....

tak tau camne nak cakap ... akak tengok iklan kat tv... pastu akak search cari web dia... dia offer kasi free percubaan... punya la excited nak cuba... pastu akak p la cuba yang free tu.... dan lepas tu ... cam kena getah plak.. pasal percubaan tu... kena sign up untuk buat pakej... tak nak dah... saja nak cuba je pada awalnya...
akhirnya kena paksa anbik pakej.. dah la mahal ribuan.. konon offer untuk pasangan... pastukan dengan hati yang kelat kena bayar... pastu p buat rawatan pakej tu... baru dua kali buat ... dia offer tambah pakej lagi... kita kata takmau nak tengok hasil dulu... dia paksa juga ..salegirl tu kata kalau takmau pakej yang ditawarkan selagi tu dia tak akan buat rawatan tunggu sampai kita setuju.. alahai pening tui... cam kena getah je...

rasa cam nak penampar penerajang salegirl tu... salah plak nanti... mau takmau terima juga dengan hati yg kelat lagi.. kena letak duit temapahan .. walaupun yang awal blum nampak hasil... pening gak ni...

mai korang tolong akak camne nak buat ngan YUN NAM HAIR CARE NI...akak rasa nak perabih pakej yg mula2 pastu cau... tapi kalau kita p dia dok paksa kita ambik pakej baru .... rasa macam nak repot kat Persatuan penguna plak... berbaloi tak kalau akak report kat persatuan penguna ..

NYESAL PUN ADE NI... TAPI KALAU KENA ASYIK RIBU2... ADUHAI...

akak rasa kalau korang ada rasa nak cuba ... lebih baik tak payah ye... ubat pun lebih kurang dengan ubat tradisional tok nenek kita buat je kut... cuma dia buat canggih dan komersial skit jee.. jangan terkena getah cam akak ni..

memang Yun Nam pandai strateginya... dia letak pompuan cantek2 ..kurus2 , lawa2, comel2... nak tarik perhatian... dan dia org ni dah diajarkan cara2 nak tarik pelangan... dengan macam2 cara... tempat dok VIP.. alatan moden....kita org tak perempuan tak kisah sangat...  org laki2 lain macam kut rasanya... dengan pujukan dan rayuan dia orang  tu... agak2 laa... hehehhe jgn marah ye paknye...

YUNNAM YUNNAM

www.tips-fb.com

01 January, 2012

Makanlah Budu Sebelum Terlambat !

sedapnya budu... sapa tak suka makan rugi looo.... hehehe


sedapmyaaaa.... terliur tak

Misteri yang baru terungkap. Khazanah yang belum dikenali ramai tapi sudah lama diamalkan di Kelate. Budu atau sos bilis yang berasal dari negeri Cik Siti Wan Kembang ini mendapat perhatian dan menjadi kajian para ahli pemakanan berkhasiat Jepun, Amerika, Australia, New Zealand dan Jerman.

Penemuan baru-baru ini membuktikan kandungan budu memiliki Gluthaione sebagai bahan antioksidan, mengeluarkan sisa toxic dan meningkatkan daya tahan tubuh (immune) yang dapat memerangi pelbagai penyakit merbahaya dan menghalang kanser. Kenyataan ini bagaikan satu kejutan bagi golongan yang selama ini memperlekehkan kewujudan budu yang dianggap makan “kuno”. Budu berpotensi untuk melawan
radikal bebas sehingga dapat menghalang proses penuaan dan mencegah terjadinya penyakit degeneratif seperti aterosklerosis, koroner jantung, diabetes, kanser dan selainnya pada peringkat lebih awal.

Kajian mendalam juga mendapati budu turut mengandungi zat antibakteria penyebab diare, penurunan kolestrol darah, pencegah penyakit jantung dan hipertensi. Budu memiliki zat gizi yang lebih mudah dicerna,diserap dan dimanfaatkan oleh tubuh berbanding jenis protein yang lain. Khasiat budu yang diproses dari ikan bilis yang diperam terbukti mampu mengatasi masalah kanak-kanak yang menderita penyakit diare kronis akibat kurang zat pada tubuh.

Dengan pengambilan budu sebagai makanan sampingan ia mampu menggalakkan pertumbuhan berat badan bagi golongan yang menderita penyakit diare kronis ini serta menyembuhkannya dalam waktu singkat. Ia juga dapat mempertingkatkan IQ kepada sesiapa yang memakannya, kerana ia merangsangkan sel-sel otak dan akan memperkukuhkan ikatan di antara neuron-neuron serta menguatkan neuron2 yang lemah. Pemakanan budu turut bertindak membantutkan pertumbuhan bakteria raffinosa dan stokiosa, penyebab utama gejala flatulensi dan kembung perut bagi kanak-kanak dan orang dewasa.
Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...
www.tips-fb.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati