Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)

23 December, 2012

Apakah Dosaku...

Salam Sayang Buat Semua Sahabat Alam Maya....

Nak Cerita Juga... Nak Kasi Hilang Gundah Gualana Dihati...
Maaflah Kalau Situasi Ini Menganggu Kalian...

Tak tau Kat Mana Nak Diluahkan...Mungkin Kat Sini Juga Yang Ada Ketenangan...
Yang Menjadi Otak Berserabut ialah..Bila Memikirkan Perniagaan Saya Disebotaj lagi..
 sudah banyak kali kena macam ni... bukan disabojat secara terang2 tapi ,,fesyen balin batu sembunyi tangan... guna ilmu hitam, guna dukun siam, sampai sakit2 badan dibuatnya.... memang kejam orang 2 ni... terasa diri mereka besar kepala ..

kerana mereka adalah orang tempatan yang kaya raya... duit ringgit berlambak2 dalam bank... Tuhan bagi murah rezeki mereka tu..... kita di kategori sederhana... mencari rezeki untuk sesuap makan... kerja ada duit pun ada.. takkerja maknanya semua bil tak boleh bayar... kita kena berusaha keras untuk mendapat duit walau pun seringgit... berbanding dengan orang2 senang kaya raya ..petik jari duit sampai... kita kalau petik jari.. bil hutang yang sampai...itulah hakihatnyanya..

orang dah kaya bertambah kaya... tak tau kenaapa tak ngeti nak bersyukur.... nasib dia orang tak sama dengan kita..tak payah kerja kuat pun... duit sentiasa ada... tapi berperikemanusiaan lah skit... kami ,menyewa ditempat kamu , kerana ingin mencari rezeki halal... ingin meniaga untuk mendapat sesuap nasi... bukan duduk free... kedai kena bayar, eletrik kena bayar, telefon kena bayar.... kenapa tak terfikir dalam otak kalian.... asyik nak mengenakan orang saja...

ingat orang kaya tu tak mati ke...tak tua ke, tongkat langit ke...duit kamu yang banyak2 tu nak bawa masuk kubur ke??? Ingatlah Pak Aji Pak lebai...tak guna sembahyang tunggang langgang kalau hati busuk.... harta kamu dah berlambak2 dah, tak payah nak berebut2 ...buangkan hasad dengki kalian tu jauh2..bagilah orang lain pula merasa kesenangan yang sementara ni.....

kami sentiasa terima hakikat .... memang kami orang susah, memang kami takda duit yang banyak.. cari rezeki untuk senang nak makan nak minum, makanan yang halal saja.... cari rezeki kerana tuhan pun minta berusaha mencari rezeki yang halal... yang bila kita makan menjadi darah daging yang suci... bukan darah daging yang busuk....

Kami doakan semoga orang-orang yang berniat Jahat, Dengki, Kianat ,Tamak Haloba tu akan mendapat Taufiq dan hidayah dari Allah....semoga Allah memberi kesempatan untuk mereka Insaf dan bertaubat.

 Ya Allah Ya tuhan Kami... Ampunkanlah Dosa2 kami.. Maafkan Diri Kami, Murahkan rezeki kami, Bukakanlah pintu rezeki kami, Permudahkanlah segala urusan kami, berikanlah kami kekuatan,TaufiqdanHidayahmu,Kuatkanlah Iman kami, Akal Kami, tawakal kami dan waraskan fikiran kami agar kami dapat menjalani hari2 mendatang dengan sabar ,tabah dan menerima dugaanmu dengan tenang, sabar dan matang, segalanya kami berserahkan diri kepadamu Ya Allah...

 Doa Penerang Hati dan Memulakan Bacaan
Bismillahhirahmanirrahim
Ya Allah, Bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu,
wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku,
tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku.
Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku  

DOA MURAH REZEKI ~wajar diamalkan setiap waktu…
 Ya Allah,sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia; jika ia ada dibumi,keluarkanlah ia, dan jika ia ada didalam lautan,munculkanlah.
Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh,dekatkanlah ia, jika ia sedikit, banyakkanlah ia;
dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami, mudahkanlah ia, serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami dengan kemuliaan, kepemurahan dan kebaikanMu,
dengan rahmatMu,wahai Yang Maha Pengasihi diantara yang pengasih. Aminnn Ya Raball Aaalaminnn.....

 sABaR iTu kUnCi KEjayAaN,
Sabar itu separuh daripada iman,
Syukur dan sabar adalah kunci kehidupan,
Sikap sabar dan tawakal adalah kunci keberhasilan,
Pahala bagi orang yang sabar itu tanpa batas,
Sabar Kunci Sukses ,
Apa sahaja amalan di lakukan dengan Ikhlas dan disertai kesabaran,
Insya ALLAH akan beroleh kemakrifah kepada ALLAH Taala.
 "Sesungguhnya ALLAH Taala bersama-sama dengan orang yg sabar..

." Keikhlasan Hati Punca Ketenangan :L --> ):
www.tips-fb.com

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati