Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)

29 December, 2013

MENANGISLAH KAMU SEBELUM KAMU DITANGISKAN

Dari Ustaz Nasir

MENANGISLAH KAMU SEBELUM KAMU DITANGISKAN

Kata ahli Hikmah,dunia ini dimulai dengan tangis, dicelahi oleh tangis dan diakhiri dengan tangis.

Menangis adakalanya dituntut oleh syariat. Abid yang menyintai Tuhan akan selalu menangis mengenangkan dosanya.

Mereka memaksa diri menangis apabila mengenang nasib diri di hari akhirat dan membayangkan huru-hara pabila menjelang kiamat.

Dalam hal ini menangis adalah dituntut. Setitis airmata yang jatuh kerana takutkan Allah akan dapat memadamkan api neraka di hari akhirat kelak.

Dalam sebuah hadis Rasulullah s.a.w bersabda bahawa air mata dari tangisan pembuat dosa yang bertaubat adalah lebih disukai Allah dari tasbih para wali. Rasulullah s.a.w juga ada bersabda: "Kejahatan yang dibuat lalu menimbulkan rasa sedih adalah lebih baik dari kebaikan yang menimbulkan rasa takbur.

" Anas r.a berkata: Pada suatu hari Rasulullah s.a.w berkhutbah, lalu baginda bersabda dalam khutbahnya itu: " Andaikan kamu mengetahui sebagaimana yang aku ketahui, nescaya kamu akan sedikit ketawa dan banyak menangis."

Anas berkata: seketika itu para sahabat menutup muka masing-masing sambil menangis teresak-esak. Hari ini manusia terus menangis dan menangis, tetapi tangisan mereka amat jauh bezanya dengan tangisan para Nabi, Rasul dan sahabat.

Jika orang soleh zaman dahulu menangis kerana mengenang nasibnya diakhirat tetapi orang hari ini menangis kerana takut kehilangan dunia.

Tangisan ini datangnya dari sifat tamak dan tidak redha. Kalau orang soleh takut berpisah dengan iman dan kecintaannya pada Allah, orang hari ini takut berpisah dengan dosa dan maksiat.

Jika para Nabi dan rasul serta para sahabat takut menghadapi akhirat, orang hari ini seolah-olah berani dan tidak takut menghadapinya. Tetapi bila orang soleh berani menghadapi gelombang hidup duniawi, orang hari ini takut dan lemah hati dalam menghadapi kegagalan dan kekecewaan dalam hidup.

Menangis dan menangislah tapi biarlah kena pada tempatnya yang dibolehkan oleh agama. Apa akan jadi jika kita gagal diakhirat? Inilah sebenarnya kegagalan yang total...jadi kalau perkara ini yang kita tangiskan, memang kenalah pada tempatnya.

Abu Hummah (Shadujja) Bin Adilan Albahily r.a berkata: Bersabda Rasulullah s.a.w: "Tiada suatu yang lebih disukai oleh Allah dari dua titis dan dua bekas.

Titisan airmata kerana takut kepada Allah dan titisan darah dalam mempertahankan agama Allah. Adapun dua bekas adalah bekas dalam perjuangan fisabilillah dan bekas perjuangan kewajiban kepada Allah." (Riwayat Attirmizi).  
www.tips-fb.com

02 November, 2013

Kawan2 ..nak tanya ..ada sesapa pandai buat duit forex..teringin nak blajar juga

Assalamualaikum.. Nak Tanya kalau ada kawan2 yg pandai main Forex.. nak tahu juga cara-caranya.. memang buta forex ni..tak tahu apa2 langsung.. teringin juga nak mencuba.. boleh la tolong2 akak.. nak ada duit mcm org lain juga.. asyik dok taraf cukup2 mkn ja..
www.tips-fb.com

23 May, 2013

Rela mati dari hidup disumpah ibu, Afiq Muiz

Apa pendapat korang semua pasal kes budak ni..
22 Mei – Pergaduhan antara pelakon Afiq Muiz dengan ibunya masih lagi belum reda, malah menjadi semakin parah apabila pelakon itu kini tampak semakin berani mencabar ibunya sendiri dan semakin lantang berkata-kata.

Ia berikutan dari satu kenyataannya di laman Twitter yang menulis dia lebih rela mati dari hidup disumpah ibunya.

"Saya rela mati dari hidup disumpah ibu kandung sendiri. Terima kasih kerana menjatuhkan anak kandung sendiri dan menfitnah dan menghina hamba Allah."

BACA:
Eina Azman tetap mahu saman ibu Afiq Muiz

Shila Amzah nasihatkan Afiq Muiz
Afiq Muiz kesal dilabel anak derhaka

Dalam pada itu, 'teman rapat' Afiq, Eina Azman semalam telah menghentam ibu Afiq dengan mengatakan ibu Afiq mungkin kurang siuman.
"Saya tak tahu nak cakap. Kalau saya cakap, nanti orang kata saya kurang ajar pula, tapi saya rasa, mak Afiq kurang siuman kot. Orang dah bagi notis tujuh hari pun, dia masih tidak takut sedangkan dia tak ada bukti. Dia masih nak lawan."


berita di petik dari Yahoo

www.tips-fb.com

14 May, 2013

Iklan Free

Peoplesearchaffiliates.com:

#1 For Over 2 Years Make Money Today!
Most Lucrative People Search Products On CB For 2+ Years In Reverse Phone

- Email Search
- Vital Records
- Family History.

All New Aff Area W/ppc Landing Pages, Keyword Lists, Seo Tools, &
More At www.peoplesearchaffiliates.com

Avg $/sale $15.31  order here

Add To Favorites Vendor Spotlight Stats: Initial $/sale: $15.31 | Avg %/sale: 75.0% | Grav: 226.70 Cat: Software & Services : Reverse Phone

Lookup http://6d346r02kv-k07umxgs3xhr51g.hop.clickbank.net/?tid=SYIFAROSLI Click Here!
www.tips-fb.com

25 April, 2013

RAHASIA SURAH AL-KAUTSAR

RAHASIA SURAH AL-KAUTSAR>>>
BISMILLAHI RAHMANI RAHIM

INNA A'TTOINA KALKAUTSAR
FADSALLILI ROBBIKA WANHAR
INNA SYAANIAKA HUAL AB TAR

Surah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat dan diturunkan di makkah dan bermaksud sungai di surga.kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah dan cantik.

Rasanya lebih manis daripada madu, warnanya pula lebih putih daripada susu dan lebih wangi daripada kasturi.

Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati nabi muhammad kerana diturunkan ketika baginda bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi yaitu anak lelakinya ibrahim dan bapak saudaranya abu thalib.

Berbagai khasiat terkandung di dalam surah ini boleh di amalkan:-

♥baca surah ini ketika hujan turun dan berdoa, mudah-mudahan allah s.w.t memakbulkan doa kita.

♥jika kita kehausan dan tiada air, bacalah surah ini dan gosokan di keher, insya allah hilang dahaga

♥jika sering sakit mata, seperti berair, gatal,bangkak sapukan air mawar yang sudah dibacakan surah ini sebanyak 10x pada mata

♥jika rumah dipercayai terkena sihir, baca surah ini 10x muda-mudahan allah s.w.t bagi ilham kepada kita dimana letaknya sihir itu

♥jika membacanya 1, 000x rezeki kita akan bertambah

♥jika rajin membacanya, hati kita akan menjadi lembut dan khusyuk ketika menunaikan sholat

♥jika orang teraniaya dan terpenjara membacanya sebanyak 71x, allah s.w.t akanmemberikan bantuan kepadanya kerana dia tidak bersalah tetapi dizalimi

SEBARKAN :)

Click Here!
www.tips-fb.com

24 April, 2013

Emas Murah ...

Emas Tulin murah... boleh order trus... banyak lagi ada..
klik masuk webnya
jom klik link tu

3.50 gram-  RL Ball-Series 22k
3.50 gram- RL Ball-Series 22k RM552.45

READY STOCK
2 Gram Loket Love
2 Gram Loket Love RM324.54

READY STOCK
Rantai Leher Sri Tanjung ( 4.70gram )
Rantai Leher Sri Tanjung ( 4.70gram ) RM766.73

READY STOCK
1 Gram -Loket Love
1 Gram -Loket Love RM165.78

READY STOCK
Rantai Leher Sri Siantan ( 8.30 gram )
Rantai Leher Sri Siantan ( 8.30 gram ) RM1,362.53

READY STOCK
1.5 gram Cincin Love (Saiz 19)
1.5 gram Cincin Love (Saiz 19) RM248.67

READY STOCK

2.15gram -Primula Ring (saiz 15)
2.15gram -Primula Ring (saiz 15) RM352.02

READY STOCK
RT-IRIS -12.35 gram
RT-IRIS -12.35 gram RM1,960.02

READY STOCK
1.5 gram Cincin Love (Saiz 18)
1.5 gram Cincin Love (Saiz 18) RM248.67

READY STOCK



Click Here! Sini lah
www.tips-fb.com

Alhamdulillah.. DULU DIA HINA ISLAM, TETAPI SEKARANG?

Alhamdulillah..
DULU DIA HINA ISLAM, TETAPI SEKARANG?


Anda kenal siapakah lelaki yang sedang solat di dalam Raudhah as-Syareefah bersebelahan Minbar Nabawi itu?

Beliau ialah ahli politik Belanda yang pernah mengeluarkan filem " Fitna " yang memfitnah dan memburukkan Islam sekitar 2 tahun lalu. Alhamdulillah beliau telah memeluk Islam dan meletakkan jawatan sebagai ahli politik.

Perkara yang menyebabkan beliau memeluk Islam ialah apabila beliau bercadang untuk mengeluarkan sebuah lagi filem memburukkan Islam bersumberkan dari kitab-kitab karangan orang Islam sendiri. Sebaik sahaja beliau membaca kitab-kitab tersebut, gambaran beliau terhadap Islam seperti yang disebarkan media barat berubah sama sekali dengan hidayah Allah.

Ujar beliau: Aku menyesal kerana sepanjang 47 tahun umurku tidak pernah mengenali Islam.


Click Here!
www.tips-fb.com

17 April, 2013

Tawaran jijik penerbit drama

SHAZRIL menunjukkan laporan polisnya.
Kuala Lumpur: “Tindakan biadab penerbit itu mahukan saya menjadi ‘suaminya’ dan tinggal serumah amat menjijikkan. Kalau itu yang dia mahu, saya bukanlah orangnya,” kata pelakon baru, Norshazril Ahmad, 24, atau Shazril Ahmad.
Itu nasib buruk menimpa Shazril yang baru lima bulan bergelar anak seni. Dia dijadikan sasaran seorang penerbit drama yang menawarkannya watak utama sebuah produksi sekiranya sanggup menjalinkan hubungan songsang dan tinggal bersama lelaki berkenaan.
Mendedahkan perkara itu, pelakon drama Hujan siaran TV3 itu berkata, dia mengenali lelaki itu pada 10 Mac lalu selepas mengetahui produksi miliknya memerlukan pelakon.
“Pada 12 Mac, dia menjemput saya untuk menghadiri sesi uji bakat drama sebelum saya ke Ampang dua hari kemudian bagi tujuan itu. Berdasarkan pengalaman membintangi empat drama, saya yakin untuk mendapatkan watak itu.
“Namun, selepas tamat uji bakat, dia menyatakan saya hanya layak diberikan watak sekiranya sudi menjadi ‘suaminya’, menjalinkan hubungan songsang, memeluk dan menciumnya selalu,” katanya.
Harian Metro
Click Here!
www.tips-fb.com

16 April, 2013

KL Dilanda Banjir Kilat, Terowong SMART Gagal Berfungsi


Objektif utama terowong SMART bernilai RM2billion ini adalah untuk menyelesaikan masalah banjir kilat di Kuala Lumpur dan juga untuk mengurangkan kesesakan trafik di sepanjang Jalan Sungai Besi dan jejambat Loke Yew di Pudu semasa waktu sesak. Terdapat dua komponen bagi terowong ini iaitu terowong air dan terowong jalan.
Terowong ini bermula di tasik Kampung Berembang berdekatan dengan Sungai Klang di Ampang dan berakhir di tasik Taman Desa berdekatan Sungai Kerayong di Salak Selatan. Projek ini diketuai oleh kerajaan UMNO/BN, termasuklah Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) dan Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) dan juga satu syarikat pakatan kerjasama di antara Gamuda Berhad dan Malaysian Mining Corporation Berhad (MMC).
Hujan lebat selama sejam yang melanda Lembah Kelang sejak 5.30 petang tadi 10hb April 2013, menyebabkan beberapa kawasan sekitar Kuala Lumpur dilanda banjir kilat yang teruk

Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...
www.tips-fb.com

15 April, 2013

Bayaran tunai haji kekal RM9,980

Alhamdulillahh...



JEDDAH – Bayaran haji kekal RM9,980 walaupun kos sebenar mengerjakan ibadah haji tahun ini dijangka meningkat.
Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Tabung Haji (TH) Datuk Ismee Ismail menganggarkan tahun ini TH akan membiayai RM5,575 tiap seorang jemaah muasassah berbanding RM5,100 tiap seorang pada tahun lepas, bagi membolehkan bayaran haji kekal pada RM9,980 seperti tahun sebelumnya.
Beliau berkata, pembangunan semasa projek perluasan kawasan sekitar Masjidil Haram di kota Mekah menyaksikan pihak TH terpaksa menyewa beberapa bangunan baharu, sekali gus meningkatkan kos sebenar haji.

Ismee berkata soal penginapan para jemaah haji Malaysia ketika ini hampir diselesaikan oleh TH dan pihaknya sedang menguruskan beberapa urusan lain yang penting seperti penerbangan jemaah dan sebagainya.
Beliau berkata, biasanya soal penerbangan tidak membabitkan banyak masalah apabila pihaknya mendapatkan kerjasama baik daripada dua syarikat penerbangan utama untuk membawa jemaah ke tanah suci, iaitu Malaysia Airlines dan Saudi Air.
Difahamkan ketika ini surat-surat tawaran untuk mengerjakan haji musim ini sudah disampaikan kepada semua jemaah yang berkenaan, dan mereka sudah mula menghadiri kursus-kursus asas haji.- Bernama Click Here!



www.tips-fb.com

Rahsia rumpai laut

Rahsia rumpai laut

di Petik Berita Dari : Berita harian ONline

Rahsia rumpai laut
Dipercayai sebagai ejen penuaan untuk menambah kolagen

Click Here! Rumpai laut yang dianggap 'ibu kolegen' mentah kini semakin popular dan ramai khususnya wanita mengambilnya untuk dijadikan makanan tambahan bagi menjaga kesihatan serta kecantikan.
Khazanah laut pelbagai warna seperti hijau, merah, hijau biru dan perang ini boleh dimakan secara mentah, dimasak atau dikeringkan.

Rumpai laut mengandungi kandungan mineral, asid amino dan beta karotein serta protein yang tinggi bagi membantu mengekalkan kolagen dalam kulit," Dr Muta Harah Zakaria, Pensyarah Jabatan Akuakultur Fakulti Pertanian, UPM.

Penggunaan ibu kolegen spesis Eucheuma Cottonii dan Euchuema Kappayachus atau nama tempatannya agar-agar kini dipelbagaikan fungsinya dalam bidang kecantikan dan boleh didapati daripada rumpai mentah, sabun dan pil melalui ekstrak rumpai.
Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...
www.tips-fb.com

14 April, 2013

Polis Dubai guna kereta Lamborghini

Canggihnya.. Ada kelas..
DUBAI – Polis Dubai di Emiriah Arab Bersatu menggunakan sebuah kereta Lamborghini Aventador yang berharga hampir AS$550,000 (RM1.66 juta), lapor agensi berita AP semalam.
Kereta sport buatan Itali itu yang boleh mencecah kelajuan sehingga 349 kilometer sejam dicat dengan warna hijau dan putih.
Harga petrol di Dubai adalah lebih murah berbanding harga minuman.


Click Here!
www.tips-fb.com

12 April, 2013

Ramainya Umat Islam Di Rusia

Ramainya Umat Islam Di Rusia



Islam merupakan agama kedua terbesar yang dianut di dalam Persekutuan Rusia. Menurut undian yang dijalankan oleh Pusat penyelidikan pendapat awam Rusia, 6% daripada responden mengaku mereka Muslim.
Menurut Jabatan Negara Amerika Syarikat, terdapat kira-kira 21-28 juta penduduk Islam di Rusia, mewakili sekurang-kurangnya 15-20 peratus daripada jumlah penduduk negara Rusia dan membentuk agama minoriti yang terbesar. Kelompak masyarakat terbesar Islam tertumpu di antara warganegara minoriti yang tinggal di antara Laut Hitam dan Laut Caspian: Avar, Adyghe, Balkar, Nogai, Chechen, Circassian, Ingush, Kabarday, Karachay dan banyak bilangan warga negara Dagestan.

Di Volga Basin tengah ada penduduk besar Tatar dan Bashkir, kebanyakan mereka Muslim. Banyak penduduk Islam juga tinggal di Perm Krai dan Ulyanovsk, Samara, Nizhny Novgorod, Moscow, Tyumen dan Leningrad Oblast (kebanyakannya kaum Tatar).
Click Here!
www.tips-fb.com

Hijrah Puteri Sarah Liyana


KETIKA melangkah masuk ke Studio Utusan baru-baru ini untuk mengadakan sesi fotografi khas bersama pelakon Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin, ternyata dia kelihatan cukup ayu dengan penampilan baharunya itu.
Bukan itu sahaja, gaya dan aksinya di depan lensa kamera juga begitu menawan dengan pose yang menarik, sesuai dengan statusnya sebagai pelakon dan model.
“Tidak semestinya wanita yang berhijab tidak boleh bergaya atau kelihatan lebih moden.

Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...
www.tips-fb.com

11 April, 2013

Check this out

Hey [All],

Check this out:

http://syifarosli.forsurveys.hop.clickbank.net

I just found a new program that shows you
how to make $3000 a month online just by
answering simple surveys.

** Without selling
** Without any computer skills
** Without a lot of spare time
** WITHOUT ANY INTERNET MARKETING...

...interested to find out what it is?

Get all the Information HERE!!

http://syifarosli.forsurveys.hop.clickbank.net

Sincerely,
Gary Mitchell


www.tips-fb.com

08 April, 2013

hari ni akak nak cerita pasal akak join VirtaPay

 assalam semua...
akak nak cerita pasal akak join benda ni... dan sebulan lebih la..
dapat pendapatan macam dipaparkan tu untuk bulan april...

pastu akak nak tanya sesiapa pernah ada pengalaman pasal virta pay ni ye...
webnya dah di war-warkan pada tahun 2011 ..pastu ramai yang join ni adalah org indon...

akak search2 jumpa so akak join... tp akak tk tahu camne nak tranfer ke Paypal ... atau ade sesapa yg ada pengalaman meh la terangkan skit...

 kalau korang nak join dibawah akak pun boleh.. bukan kena duit pun.. free je.. kalau duit tu boleh dikeluarkan ..rezeki terpijak le namanya...

kita cuma masuk webnya tiap2 hari pastu search setiap link yg ada .. takpun clik je banernya..

http://www.virtapay.com/r/syifarosli   ni link akak klik je... kita tengok je lah tuah masing2 ye..



Click Here!
www.tips-fb.com

05 April, 2013

Kebakaran tragedi menimpa Zaituni Radimus Ali Ahmad

FOTO ini memaparkan tragedi menimpa Zaituni Radimus Ali Ahmad, 40, mencari anaknya yang ditinggalkan di rumah sejurus melihat rumahnya hangus dalam kebakaran di Kampung Haji Ali, Batu 6, Jalan Gambang, Kuantan, 10 pagi tadi.
Bagaimanapun, hati bimbangnya reda apabila anaknya, Mohd Haikal Mohd Saipul, 6, selamat. Dia kemudian mendakap erat anaknya itu sambil dua beranak terbabit menitiskan air mata. FOTO Afif Abd Halim
FOTO ini memaparkan tragedi menimpa Zaituni Radimus Ali Ahmad, 40, mencari anaknya yang ditinggalkan di rumah sejurus melihat rumahnya hangus dalam kebakaran di Kampung Haji Ali, Batu 6, Jalan Gambang, Kuantan, 10 pagi tadi.
   Bagaimanapun, hati bimbangnya reda apabila anaknya, Mohd Haikal Mohd Saipul, 6, selamat. Dia kemudian mendakap erat anaknya itu sambil dua beranak terbabit menitiskan air mata. FOTO Afif Abd Halim


www.tips-fb.com

Al Madina, Al Madinah berita dan cerita dari tanah suci Mekah 4

berita dan cerita dari tanah suci Mekah Oleh rakan facebook akak Ustaz Firdaus Wong Wai Hung ... kita sama2 berkongsi demi untuk tambah pengetahuan dan kebaikkan bersama...

Firdaus Wong Wai Hung
Yesterday near Al Madina, Al Madinah


[Mengapa Dua Kalimah Shahadah Diakhiri Dengan MUHAMMADUR RASULULLAH]

Ada yang berkata selagi kita ikhlas maka ibadah kita akan diterima. Kenyataan ini adalah 50% benarnya sebagaimana firman Allah SWT;

"Pada hal mereka tidak diperintahkan melainkan supaya menyembah Allah dengan mengikhlaskan ibadat kepadaNya, lagi tetap teguh di atas tauhid;"
(Al-Bayyinah 98:5)

Keikhlasan sahaja tidak mencukupi kerana itulah dua kalimah shahadah diakhiri dengan MUHAMMADUR RASULULLAH di mana untuk setiap ibadah diterima oleh Allah SWT, ianya mestilah mengikut cara yang telah ditunjukkan Baginda SAW sebagaimana firman Allah SWT;

Katakanlah (wahai Muhammad): "Sesungguhnya aku hanyalah seorang manusia seperti kamu, diwahyukan kepadaku bahawa Tuhan kamu hanyalah Tuhan Yang Satu; Oleh itu, sesiapa yang percaya dan berharap akan pertemuan dengan Tuhannya, hendaklah ia mengerjakan amal yang soleh dan janganlah ia mempersekutukan sesiapapun dalam ibadatnya kepada Tuhannya".
(Al-Kahfi 18:110)

Menurut Ibnu Katsir di dalam tafsirnya, bahawa amal soleh yang dimaksudkan pada ayat di atas ialah amalan yang sesuai dengan syariat yang dibawa oleh Rasulullah SAW. Sebab itulah saya secara peribadi sebagaimana perkongsian saya yang lepas, hanya akan melakukan sesuatu amalan ibadah setelah saya benar-benar yakin ianya didasari Quran & Sunnah kerana Baginda SAW pernah bersabda;

"Barangsiapa yang melakukan sesuatu amalan yang bukan sebagaimana kami suruh maka amalannya itu ditolak"
(Sahih Muslim)

Takde rasa-rasa dan janji baik dalam ibadah. Itu pandangan peribadi saya. Bagaimana pula dengan anda? Saya tidak memaksa anda menerima pandangan saya kerana kewajipan saya adalah untuk menyampaikan dan bukan memaksa sesiapa menerimanya. Wallahualam....
www.tips-fb.com

04 April, 2013

Kembara Di Bumi Kinanah

dikutip dari fail Facebook ...

Kembara Di Bumi Kinanah

Ya Allah, Syukur sesangat.
Kami berpeluang melawat maqam Imam Syafie. Di sini terdapat kesan tapak kaki rasulullah yg Di bawa Dari Mekah Al Mukaramah.

Tiang yang Ija bersandar itu ialah tempat Imam Syafie bersandar ketika belajar Di Baghdad.

Biasanya masjid kubah berbentuk bintang Dan Bulan, namun kubah masjid Imam Syafie berbentuk kapal melambangkan keluasan ilmu Imam Syafie, Dan suka mengembara

Imam Syafie hafaz Quran sejak umur 7tahun,Dan dapat khatam 3kali Quran dalam Bulan Ramadan Dan Tak pernah terlepas lailatul Qadar sejak akhil baligh sehingga meninggal.

Suatu hari Imam Syafie mengadu kepada gurunya iaitu Imam Waqie' yang beliau susah nak menghafal, lalu Imam Waqie' berkata, 'tinggalkan maksiat, kerana ilmu itu cahaya Dan cahaya Allah tidak Akan menerangi Hati org yang berbuat maksiat'

Maksudnya:
Dalam riwayat, Suatu Hari Imam Syafie ternampak betis perempuan yang hanya sebesar jari telunjuk Sahaja, Dan itu menyebabkan Imam Syafie susah menghafal pelajaran. Maknanya sekecil itu Sahaja, memberi kesan kepada hafalan pelajaran apatah lagi perkara lain.

Wallahu'alam bissowab
Kembara Di Bumi Kinanah

Ya Allah, Syukur sesangat. 
Kami berpeluang melawat maqam Imam Syafie. Di sini terdapat kesan tapak kaki rasulullah yg Di bawa Dari Mekah Al Mukaramah. 

Tiang yang Ija bersandar itu ialah tempat Imam Syafie bersandar ketika belajar Di Baghdad. 

Biasanya masjid kubah  berbentuk bintang Dan Bulan, namun kubah masjid Imam Syafie berbentuk kapal melambangkan keluasan ilmu Imam Syafie, Dan suka mengembara

Imam Syafie hafaz Quran sejak umur 7tahun,Dan dapat khatam 3kali Quran dalam Bulan Ramadan Dan Tak pernah terlepas lailatul Qadar sejak akhil baligh sehingga meninggal. 

Suatu hari Imam Syafie mengadu kepada gurunya iaitu Imam Waqie' yang beliau susah nak menghafal, lalu Imam Waqie' berkata, 'tinggalkan maksiat, kerana ilmu itu cahaya Dan cahaya Allah tidak Akan menerangi Hati org yang berbuat maksiat' 

Maksudnya:
Dalam riwayat, Suatu Hari Imam Syafie ternampak betis perempuan yang hanya sebesar jari telunjuk Sahaja, Dan itu menyebabkan Imam Syafie susah menghafal pelajaran. Maknanya sekecil itu Sahaja, memberi kesan kepada hafalan pelajaran apatah lagi perkara lain.

Wallahu'alam bissowab 
www.tips-fb.com

03 April, 2013

Al Madina, Al Madinah berita dan cerita dari tanah suci Mekah 3

berita dan cerita dari tanah suci Mekah Oleh rakan facebook akak Ustaz Firdaus Wong Wai Hung ... kita sama2 berkongsi demi untuk tambah pengetahuan dan kebaikkan bersama...


Firdaus Wong Wai Hung
Yesterday via mobile


[Ziarah Makam Nabi SAW & Kirim Salam]

Seseorang yang menziarahi kubur Nabi saw disunatkan mengucapkan salam kepada baginda saw dengan ucapan:

السلام عليك أيها النبي ورحمة الله وبركاته ، وصلى الله عليك وعلى آلك وأصحابك
“Assalaamu ‘alaika ayyuhan Nabiyyu wa rahmat Allaahi wa barakaatuhu, wa sallallaahu ‘alaika wa ‘ala aalika wa ashaabika”
[Ucapan salam keatas kamu, Ya Nabi dengan Rahmat dan Berkat Allah, dan moga Allah merahmati kamu , keluarga kamu dan sahabat kamu]

Dan seterusnya memberi salam kepada Abu Bakar dan Umar. Begitulah juga kita diajar mengucapkan salam apabila melawat mana-mana perkuburan orang-orang Islam yang lain. Amalan-amalan ini hanya disunatkan kepada mereka yang menziarahi kubur sahaja. Amalan mengirim salam kepada Baginda SAW atau pun kepada kubur sesiapa tidak terdapat dalilnya didalam mana-mana ayat Al-Quran atau Hadith Nabi saw. Sheikh Saleh Al-Munajjid mengatakan :

“Ada dikalangan mereka yang tidak dapat pergi ke Madinah mengirim salam kepada Nabi saw melalui mereka yang melakukan ziarah, beberapa dari mereka berdiri sambil menyampaikan salam tersebut. Ini adalah amalan yang tiada dalil dari Quran mahupun Sunnah, dan perkara yang telah dicipta. Mereka yang mengirimkan salam dan mereka yang menyampaikannya hendaklah melakukan sedemikian, dan tidak ada keperluan melakukan demikian, kerana Nabi saw bersabda;

"Selawat keatas ku kerana sesungguhnya salam anda sampai kepadaku dimana sahaja kamu berada’"
[Abu Daud 2042]“

Apa yang dianjurkan didalam Islam kepada sesiapa yang ingin memberi salam kepada Nabi ialah memperbanyakkan selawat kepada baginda dan tidak perlu mengirimkan melalui orang lain. Nabi saw bersabda :

إن لله في الأرض ملائكة سياحين يبلِّغوني من أمتي السلام
“Sesungguhnya Allah mempunyai malaikat diatas bumi yang mengembara keliling meyampaikan kepadaku salam dari Umatku”
[Ahmad 1/144, Al-Nasaa'i #1282, dikelaskan sahih oleh Al-Albani]

Hanya kepada mereka yang berada di kubur Nabi saw, digalakkan memberi salam kepadanya dan juga memperbanyakkan selawat dimana sahaja mereka berada.

Wallahu’alam. — with Lim Jooi Soon and 16 others at Madinah Al Munawwarah.
Madinah Al Munawwarah
Mosque · Al Madina, Al Madinah, Saudi Arabia
www.tips-fb.com

02 April, 2013

berita dan cerita dari tanah suci Mekah 3

berita dan cerita dari tanah suci Mekah Oleh rakan facebook akak Ustaz  Firdaus Wong Wai Hung ... kita sama2 berkongsi demi untuk tambah pengetahuan dan kebaikkan bersama...


Firdaus Wong Wai Hung
Yesterday near Al Madina, Al Madinah


[Mengapa Dua Kalimah Shahadah Diakhiri Dengan MUHAMMADUR RASULULLAH]

Ada yang berkata selagi kita ikhlas maka ibadah kita akan diterima. Kenyataan ini adalah 50% benarnya sebagaimana firman Allah SWT;

"Pada hal mereka tidak diperintahkan melainkan supaya menyembah Allah dengan mengikhlaskan ibadat kepadaNya, lagi tetap teguh di atas tauhid;"
(Al-Bayyinah 98:5)

Keikhlasan sahaja tidak mencukupi kerana itulah dua kalimah shahadah diakhiri dengan MUHAMMADUR RASULULLAH di mana untuk setiap ibadah diterima oleh Allah SWT, ianya mestilah mengikut cara yang telah ditunjukkan Baginda SAW sebagaimana firman Allah SWT;

Katakanlah (wahai Muhammad): "Sesungguhnya aku hanyalah seorang manusia seperti kamu, diwahyukan kepadaku bahawa Tuhan kamu hanyalah Tuhan Yang Satu; Oleh itu, sesiapa yang percaya dan berharap akan pertemuan dengan Tuhannya, hendaklah ia mengerjakan amal yang soleh dan janganlah ia mempersekutukan sesiapapun dalam ibadatnya kepada Tuhannya".
(Al-Kahfi 18:110)

Menurut Ibnu Katsir di dalam tafsirnya, bahawa amal soleh yang dimaksudkan pada ayat di atas ialah amalan yang sesuai dengan syariat yang dibawa oleh Rasulullah SAW. Sebab itulah saya secara peribadi sebagaimana perkongsian saya yang lepas, hanya akan melakukan sesuatu amalan ibadah setelah saya benar-benar yakin ianya didasari Quran & Sunnah kerana Baginda SAW pernah bersabda;

"Barangsiapa yang melakukan sesuatu amalan yang bukan sebagaimana kami suruh maka amalannya itu ditolak"
(Sahih Muslim)

Takde rasa-rasa dan janji baik dalam ibadah. Itu pandangan peribadi saya. Bagaimana pula dengan anda? Saya tidak memaksa anda menerima pandangan saya kerana kewajipan saya adalah untuk menyampaikan dan bukan memaksa sesiapa menerimanya. Wallahualam....

{[:-)# — with Norshakina Bte Shahrudin and 19 others.

www.tips-fb.com

01 April, 2013

Al Madina, Al Madinah berita dan cerita dari tanah suci Mekah 2

lagi berita dan cerita dari tanah suci Mekah Oleh rakan facebook akak Ustaz Firdaus Wong Wai Hung ... kita sama2 berkongsi demi untuk tambah pengetahuan dan kebaikkan bersama...


Oleh Kerana Cerita dan kisah ustaz  ni ..yg sangat menyentuh dan teruja ..akak ambik untuk kongsikan bersama ...  walaupun ustaz ni seorang Muallaf... tapi keyakinan membuat kita insaf dan berfikir ...




Firdaus Wong Wai Hung
21 hours ago near Al Madina, Al Madinah


[Yusof : 'Anak' Saya Dari Turki]

Selepas selesai solat Maghrib di Masjid Nabawi, saya singgah untuk meminum air zam-zam dan ternampak Yusof juga sedang minum air zam-zam sambil disaksikan oleh bapanya, Ahmed. Mereka dari Turki. Saya meminta keizinan dari Ahmed untuk saya mencium Yusof yang sungguh comel (usianya sekitar anak saya Aiman Wong) serta bergambar dengannya dan Ahmed bersetuju.

Saya bersalam dengan Yusof dan menciumnya tanpa saya menghulurkan tangan saya untuk diciumnya. Mungkin ada yang bertanya kenapa mencium Yusof & saya ingin kongsikan bahawa beginilah cara Nabi Muhammad SAW menyantuni kanak-kanak sebagaimana dalam sebuah hadis; Abu Hurairah r.a berkata: Rasulullah s.a.w mencium Al-Husain bin ‘Ali r.a, dan sedang duduk berhampiran baginda s.a.w adalah Al-Aqra’ bin Habis at-Tamimi r.a. Al-Aqra’ r.a berkata:

"Aku mempunyai sepuluh orang anak, aku tidak pernah cium walaupun seorang daripada mereka."

Rasulullah s.a.w melihat kepadanya kemudian bersabda:

"Sesiapa yang tidak mengasihi, tidak akan dikasihi"
[Sahih al-Bukhari : 5567]

Indah dan mulianya akhlak Rasulullah SAW ketika berinteraksi dengan kanak-kanak. Bagaimana pula dengan kita yang mengaku mencintai Baginda SAW? — with Norshakina Bte Shahrudin.

www.tips-fb.com

31 March, 2013

Al Madina, Al Madinah berita dan cerita dari tanah suci Mekah

berita dan cerita dari tanah suci Mekah Oleh rakan facebook akak Ustaz  Firdaus Wong Wai Hung ... kita sama2 berkongsi demi untuk tambah pengetahuan dan kebaikkan bersama...


Firdaus Wong Wai Hung
6 hours ago near Al Madina, Al Madinah


[Bukit Uhud]

Untuk program ziarah terakhir pagi tadi, kami dibawa ke Masjid Quba yang solat dua rakaatnya bersamaan dengan pahala umrah (ibn majah), Masjid Qiblatain iaitu masjid dua kiblat, ladang kurma, masjid Tujuh dan terakhir sekali Bukit Uhud.

Saya ingin berkongsi tentang Bukit Uhud ini walaupun lokasi lain yang dikunjungi ada keistimewaannya & pengajarannya yang tersendiri. Di Bukit Uhud inilah kita mendapat beberapa pengajaran iaitu;

1) Golongan munafik yg diketuai oleh Abdullah ibn Ubay ibn Salul hampir melemahkan semangat tentera Islam apabila menghasut lebih dari 300 org utk menarik diri dari peperangan. Golongan munafik dalam Islam sebegini lebih berbahaya dari musuh kerana mereka adalah api dalam sekam.

2) Kerugian mengejar ganjaran dunia apabila tentera turun dari bukit utk mendapatkan 'ghanimah' (harta rampasan perang) & mengingkari perintah Nabi SAW yang mengakibatkan tentera Islam diserang hendap oleh tentera musyirikin yg diketuai oleh Khalid ibn Waleed (yg masih belum Islam ketika itu) mengakibatkan 70 tentera Islam syahid.

Sebagai Umat Nabi Muhammad SAW, kita mestilah menyakini segala yg dibawa oleh Baginda SAW dengan meninggalkan apa yang Baginda larang dan melakukan sebaik mungkin apa yang Baginda perintahkan. Jangan kerana mengejar habuan dunia kita melupakan ganjaran akhirat yg menanti & jangan pula kita bertuhankan hawa nafsu kita serta mendahului logik akal kita mengatasi perintah Allah & Nabi SAW.

3) Khabar angin mengatakan Nabi SAW terbunuh lalu ada yang lemah semangat. Ini juga sebab turunnya ayat ini;

"Muhammad itu tidak lain hanyalah seorang rasul, sungguh telah berlalu sebelumnya beberapa orang rasul. Apakah jika Dia wafat atau dibunuh kamu berbalik ke belakang (murtad)? Barangsiapa yang berbalik ke belakang, Maka ia tidak dapat mendatangkan mudharat kepada Allah sedikitpun, dan Allah akan memberi Balasan kepada orang-orang yang bersyukur."
[Ali Imran 3:143-145]

Dan Abu Bakar as-Siddiq mengulangi ayat ini bagi mententeramkan Umar Ibn Khattab dan para sahabat yang tidak dapat menerima bahawa Baginda SAW telah wafat.

Saya mengajak rakan-rakan untuk membuka kembali kisah Perang Uhud ini, hayatilah kisahnya dan ambillah pengajaran dari Perang Uhud ini. Ambillah dari kitab sejarah yang sahih dan bukannya novel sejarah yang ditambah dengan cerita tidak sahih dan merepek walaupun niatnya baik kerana kelak anak cucu kita akan menganggapnya sebagai kisah sebenar akibat kegagalan kita menapis apa yg sahih dan apa yg tidak.

Peganglah tali Allah dan gigitlah Sunnah Nabi Muhammad SAW dengan gigi geraham kita dan InshaAllah, kebahagian serta keselamatan di dunia & akhirat.

{[:-)#

www.tips-fb.com

30 March, 2013

Jasad Firaun, Apa Sebabnya Jasad Firaun Terpelihara Sehingga Kini?

Subhanallah, betapa besarnya kuasa Allah swt. Bersesuaian dgn ayat dari Surah Yasin “Jika Allah kata jadi, maka jadilah ia”. Sangat applicable ayat ini tatkala Laut merah terbelah dan menenggelamkan Firaun dan bala tenteranya dan juga tatkala Allah membuka hati Dr Bucaille untuk memeluk Islam
Allahuakbar!

Jasad Firaun



Apa Sebabnya Jasad Firaun Terpelihara Sehingga Kini?
Saintis Perancis Memeluk Islam Setelah Mengkaji Penemuan Mayat Firaun Pada pertengahan tahun 1975.
Presiden Perancis menawarkan kerajaan Mesir bantuan untuk meneliti, mempelajari dan menganalisis mumia Firaun, Ramsess II yang sangat terkenal. Firaun yang dikatakan hidup di zaman Nabi Musa yang akhirnya mati tenggelam dalam Laut Merah ketika mengejar Musa dan para pengikut baginda yang melarikan diri daripada kekejamannya. Mesir menyambut baik tawaran itu dan membenarkan mumia itu diterbangkan ke Paris.
Malah ketika sampai di sana kedatangan mumia itu disambut dengan pesta dan keramaian. Ini termasuklah apabila Mitterand dan para pemimpin Perancis yang lain tunduk hormat ketika mumia itu dibawa lalu di hadapan mereka. Mumia itu kemudiannya diletakkan di ruang khas di Pusat Arkeologi Perancis. Di situ ia bakal diperiksa sekali gus membongkar rahsianya oleh para pakar, doktor bedah dan autopsi Perancis yang dipimpin oleh doktor yang sangat terkenal, Prof. Dr. Maurice Bucaille.
Bucaille seorang pakar bedah kenamaan Perancis yang dilahirkan di Pont-L’Eveque pada 19 Julai 1920. Memulakan kerjaya di bidang perubatan am dan pada tahun 1945 beliau diiktiraf sebagai pakar di bidang gastroentorologi. Ramai kerabat diraja dan keluarga pemimpin dunia menggunakan khidmat Dr. Bucaille, termasuk Raja Faisal Arab Saudi dan pemimpin Mesir, Anwar Sadat. Lalu kesempatan beliau untuk membedah dan menyiasat mumia Firaun, mengerah seluruh tenaga dan mindanya untuk menguak misteri di sebalik penyebab kematian raja Mesir kuno itu.
Ternyata, hasilnya sangat mengejutkan. Dr. Bucaille menemukan sisa-sisa garam yang masih melekat pada jasad mumia tersebut sebagai bukti terbesar bahawa Firaun itu mati akibat tenggelam di dalam laut. Iaitu jasadnya segera dikeluarkan dari laut, ‘dirawat’ segera dan dijadikan mumia supaya jasad itu kekal awet.
Namun penemuan itu menimbulkan persoalan yang sangat besar kepada Dr. Bucaille. Bagaimana jasad tersebut masih dalam keadaan sangat baik berbanding jasad-jasad yang lazimnya tenggelam dan dikeluarkan daripada laut? Lalu beliau menyiapkan sebuah laporan akhir yang diyakininya sebagai penemuan baru, iaitu proses menyelamatkan mayat Firaun dari laut dan kaedah pengawetannya.
Laporan tersebut diterbitkan dengan tajuk; Mumia Firaun: Sebuah Penelitian Perubatan Moden (judul asalnya; Les Momies Des Pharaons Et La Midecine). Ekoran penerbitan laporan itu, Dr Bucaille dianugerah penghargaan tertinggi kerajaan iaitu Le Prix Diane Potier-Boes (Penghargaan Dalam Sejarah) oleh Academie Frantaise dan anugerah Prix General daripada Academie Nationale De Medicine, Perancis. KISAH FIRAUN DI DALAM AL QURAN.
Namun seorang rakan sempat membisikkan kepada Dr. Bucaille bahawa penemuan ini sebenarnya bukan sesuatu yang baru. “Jangan tergesa-gesa kerana sesungguhnya umat Islam telah berbicara mengenai peristiwa Firaun yang mati lemas dan mayatnya dipelihara sehingga hari ini!” Namun kata-kata itu ditentang keras oleh Dr. Bucaille kerana beliau menganggap sangat mustahil. Baginya membongkar sesebuah misteri yang lama tidak mungkin dapat diketahui kecuali dengan perkembangan teknologi moden, peralatan dan makmal canggih yang mutakhir dan tepat.
Dr. Bucaille menjadi serba salah dan bingung apabila diberitahu bahawa al-Quran yang diyakini dan dipercayai oleh umat Islam telahpun meriwayatkan kisah tenggelamnya Firaun dan kemudian mayatnya diselamatkan.
Beliau semakin tertanya-tanya, bagaimana perkara seperti itu dapat diterima oleh akal kerana mumia itu baru sahaja ditemui sekitar tahun 1898. Sedangkan al-Quran telah ada di tangan umat Islam sejak ribuan tahun sebelumnya. Sambil mata tidak lepas memandang mumia Firauan yang terbujur di hadapannya, Dr. Bucaille terus tertanya-tanya bagaimana al-Quran dapat membicarakan kisah Firaun yang jasadnya diselamatkan dari hancur sejak ribuan tahun lalu. “Apakah masuk akal di hadapanku ini adalah Firaun yang cuba menangkap Musa (Nabi)? Apakah masuk akal Muhammad (Nabi) mengetahui hal sejarah ini? Pada hal kejadian Musa dikejar Firaun telah berlaku sebelum al-Quran diturunkan,” bicara hatinya sendirian.
Lalu beliau mendapatkan kitab Injil yang di dalamnya hanya membicarakan Firaun yang tenggelam di tengah laut saat mengejar Nabi Musa tetapi tidak diceritakan mengenai mayat Firaun. Sementara dalam Kitab Perjanjian Lama (Injil Lama) pula yang diceritakan dalam kitab itu hanyalah: “Air (laut) pun kembali seperti sebuah lautan yang berombak dan beralun, menenggelamkan kereta-kereta (chariot) kuda, pasukan berkuda dan seluruh bala tentera Firaun tanpa ada seorang pun yang berjaya menyelamatkan diri. Tetapi anak-anak Israel dapat menyelamatkan diri atas daratan kering di tengah-tengah laut itu”. (Exodus 14:28 dan Psalm 136:15) Dr. Bucaille sangat terkejut kerana tidak ada disebut langsung mengenai apa yang terjadi seterusnya kepada mayat Firaun selepas tenggelam itu. Ini menjadikan beliau semakin kebingungan.
Apabila mumia dikembalikan semula ke Mesir, Dr. Bucaille terus mendapatkan kepastian mengenai mumia itu. Lalu beliau memutuskan untuk bertemu dengan para ilmuwan Islam mengenai sejarah Nabi Musa, kekejaman Firaun sehinggalah Bani Israel meninggalkan Mesir dan dikejar Firaun dengan seluruh bala tentera di belakang mereka. Maka salah seorang mereka terus bangun dan membaca ayat al-Quran berhubung sejarah tersebut untuk Dr. Bucaille mendengarkannya sendiri:
“Maka pada hari ini Kami selamatkan badan kamu supaya kamu dapat menjadi pelajaran bagi orang-orang yang datang sesudah kamu dan sesungguhnya kebanyakan manusia lengah dari tanda-tanda kekuasaan Kami.” (Yunus: 92)
Apabila mendengar ayat ini, hati Dr. Bucaille benar-benar tersentuh. Beliau akhirnya mengakui kebenaran ayat itu kerana ia dapat diterima akal dan memberikan satu inspirasi serta dorongan kepada sains untuk maju meneroka lebih jauh lagi.
Lalu dengan hati yang begitu bergetaran dalam menahan sebak dan keharuan, beliau pun bangun dan dengan suara yang lantang berkata: “Sesungguhnya aku masuk Islam dan beriman dengan al-Quran ini.” Tidak sekadar beliau mengakui kebenaran dan memeluk Islam tetapi beliau kemudiannya pulang ke Perancis dengan menggali seluruh isi al-Quran. Akhirnya beliau berjaya menerbitkan buku yang sangat mengejutkan seluruh dunia dan sehingga kini telah diterjemahkan dalam pelbagai bahasa pada tahun 1976, iaitu The Bible, the Qur’an, and Science : The Holy Scriptures Examined in the Light of Modern Knowledge.
Melalui buku ini, Dr. Bucaille yang kemudiannya dikenali sebagai Dr. Yahya Maurice Bucaille berjaya membuktikan bahawa al-Quran adalah selari dengan fakta-fakta sains sementara kitab Injil adalah sebaliknya. “Sains dan Islam umpama saudara kembar yang tidak boleh berpisah. Ini kerana dalam Injil terdapat pelbagai kesilapan dari aspek saintifik tetapi tiada sedikitpun kesilapan seperti itu ada dalam al-Quran. “Al-Quran yang di dalamnya diceritakan segala penjelasan mengenai fenomena alam semula jadi yang sangat bertepatan dengan sains moden,” katanya. Beliau memberikan kesimpulan bahawa tidak syak lagi al-Quran benar-benar kalam Allah.

***Allahuakbar ,Subhanallah Allah Maha Besar ,Maha mengetahui,sesunguhnya Al quran dan Hadis adalah mukjizat yg diberikan kpd kekasihnyaNabi Muhammad saw.Ini adalah satu petunjuk kpd manusia bahawanya kita harus yakin dan beramal diatas wasiat yg ditinggalkan olih Nabi Muhammad saw.Cuba kita renungkan zaman Nabi Musa a.s yg dikejar olih tentera Firaun serta Firaun sendiri mengejarnya dgn bongkak dan sombong nyahingga kelautan Merah lalu tengelam.Berapa ribu tahun lamanya dia tengelam dlm laut tetapi Allah maha kuasa ,manusia zaman ini menjumpainya. Utk apa sebenarnya jasad FIRAUN DIKELUARKAN DARI PERUT LAUT.Jika ikut akal kita yg pendek mana ada jasad yg bolih sempurna sprti jasad FIRAUN ,kira kira dah hancur dimakan ikan atau sebagainya.Didalam Alquran semua dinyatakan sejak zaman Nabi Muhammad saw.Renung renungkan lah wahai hambaku. Ada banyak lagi akan timbul tunggu sajelah.Selawat dan salam kpd junjugan Nabi Muhammad saw serta para sahabat baginda dan keluarga baginda Amin.


www.tips-fb.com

26 March, 2013

Adakah Ini Penipuan

Contact Tesco Online Bank For Funds Transfer

Monday, February 18, 2013 8:54 PM
From:
To:
syifarosli@yahoo.com
Message contains attachments

New Awesome Flights!
AirAsia Pacific Regional Headquarters
Ground Floor Terminal 2
Kota Kinabalu International Airport
Old Airport Road Tanjung Aru 88100
Kota Kinabalu Sabah
Malaysia.

Mail-Dated: 19th  Febuary 2013.

Sir/Madam

Attention:   syifa rosli  


Congratulation to you and your lovely household. This is to surely bring to your notice that you have been cleared the going Chinese New Year 2013 specail Bonus Programme of The 2012 Air Asia Exclusive Special Bonus program's Organizing Committee (L.O.C.) has already deposited your cheque of $130,000,00 (One Hundred and Thirty Thousand United State Dollars) with a secure trusted and reliable bank in headquarters in London ( Tesco Online Bank) who will Transfer your funds to your bank account in your Country. As soon as you contact them, you are to provide them the following information's to enable them transfer your funds to your account in cash credited to Email Ticket Number; Air Asia-09-0-96-10, with Serial Number; Air Asia /01/2013, and Ref no; Air Asia /019/2010007 in Batch A /6183 randomly drew for the Lucky Numbers 000-31-0584,

The board of directors of the Air Asia Exclusive Special Bonus committee is happy to inform you that your cash price of $130,000,00 (One Hundred and Thirty Thousand United State Dollars) will be transferred to you immediately you have contacted the Tesco Online Bank, London with the blow information of your funds transfer.

Bank Contact Information For Funds Transfer 


Tesco Online Bank (London).
Unit 203D, Elgin Crescent
Eastern Business Park,
London Heathrow Airport,
London - TW6 2RX,UK.
Email: tescoblondon@gmx.co.uk
Email: transfer@musetr.comPhone Number: +447010021357
 

Open 6days-24hrs-365days 

You are advised to send the Bank an mail to their Email Address for their immediate action. When contacting them, you are to include the Email Ticket Number, for identification of your funds transfer as your subject, Please you are advised to write down the Email Ticket Number and save it. ( Air Asia-09-0-96-10 )

Please also provide the following information to them:

1. Full Name :
2. Account Holders Name:
3. Name and Address of Bank:
4. Your phone number:
5. Account Number:
6. Your date of birth:
7. Home Address:
8. Nationality:

NOTE: When contacting them,you are to send the required information to their (Email Address) to enable them transfer your Exclusive Special Bonus to your designated Bank account. so that they can honor your letter. Once again, I say congratulations and always inform me with your dealings with the Tesco Bank.

Congratulation once more from me and board of directors of The 2013 Air Asia Chinese New Year 2013 specail Bonus Programmes  Organizing Committee (L.O.C.)


Mr. JK Allen
Dispatch Officer in Charge
(c)2013Air Asia lottery program's Organizing Committee (L.O.C.)
For and on behalf of Air Asia, Asia Pacific Regional.

 lepas tu di susuli oleh email ni....

Siasatan From Polis Malaysia

Sunday, March 17, 2013 10:06 PM
From:
Add sender to Contacts
To:
"malaysiarpolice@asia.com"
Message contains attachments
1 File (63KB)

Ibu Pejabat Polis Diraja Malaysia,
50560 Bukit Aman,
Kuala Lumpur, Malaysia
 Sir / Madam
Good Day,

Ini adalah untuk memaklumkan anda bahawa kami telah ditemui melalui Rangkaian Pemantauan perisikan (IMN), di sini di pejabat kami Online Internet Jabatan Siasatan, bahawa anda mempunyai berterusan transaksi dengan Tesco Online Bank, London United Kingdom, mengenai memenangi anda Air-Asia Exclusive Bonus Istimewa Anugerah jumlah $ 130,000 USD. Kami telah dalam hubungan dengan Tesco Online Bank dan Syarikat Air-Asia yang kami mengesahkan dari mereka bahawa dana anda adalah sah dan sah kerana anda adalah untuk meneruskan transaksi dengan Tesco Online Bank, United Kingdom.
Polis Diraja Malaysia sepanjang sisi dengan Biro Siasatan Persekutuan (FBI) dan Jawatankuasa Pertubuhan Kerajaan British telah ditapis melalui pemantauan penipuan rangkaian kami dan telah disahkan dan diberitahu bahawa transaksi anda mempunyai dengan Tesco Online Bank adalah benar dan betul seperti yang anda mempunyai hak undang-undang untuk meneruskan urus niaga dengan mereka. Kerajaan United Kingdom dan Kerajaan Malaysia telah membelanjakan lebih daripada Dua Juta Dolar Amerika untuk memastikan bahawa penjenayah talian dibawa di sisi undang-undang dan kita masih sanggup berbelanja lebih untuk memastikan bahawa warganegara Malaysia dan United Kingdom yang tidak bersalah tidak ditipu talian.
Sementara itu, anda dinasihatkan untuk mengikuti prosedur dengan Tesco Online Bank United Kingdom, dan menyediakan mereka dengan keperluan mereka kerana mereka mempunyai undang-undang prosedur masing-masing yang kita telah diperiksa dan disahkan bahawa ia adalah benar dan sah. Ikut arahan mereka semasa anda menjaga kita dikemaskini untuk maklumat lanjut. Anda dinasihatkan untuk menghubungi Encik Jojo Rawson Pemindahan Pengurus Bank Tesco Online untuk pemindahan dana anda kerana kami sedang memantau setiap langkah sekarang.
Hubungi Tesco Bank Online untuk maklumat mengenai pemindahan dana anda ke akaun bank tempatan anda.
Hubungi Pengurus Perpindahan: Mr Jojo Rawson
E-mail address: tesco-desk@gmx.co.uk
E-mail address: transfer_desk@musetr.com
Nombor Telefon Langsung: +447010021357
NOTA: Bahawa anda dinasihatkan untuk mengesahkan apa-apa urus niaga lain anda sendiri sama ada berkenaan masa lalu atau sekarang di lain-lain bagi kita untuk mengesan sumber urusniaga dan untuk menentukan sama ada ia adalah sah atau tidak. Tesco Online Bank transaksi hanya mengesahkan legit dan semua yang lain masih di bawah penyiasatan.
Terima kasih atas perhatian anda.
Ikhlas
E-mail: malaysiarpolice@asia.com
Tan Sri Ismail Omar
Polis Diraja Malaysia (Ketua)
www.tips-fb.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati