Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)

10 December, 2015

PROJEK KEBUN JAGUNG 3

sambung lagi cerita jagung..............

dah didik , dah belai, hari hari bersiram, membaja , meracun........
akhir nampak kemajuan skit lagi .......pokok pokok  jagung pembenihan pertama ini sudah  pun mengeluarkan bunga.............Alhamduliilahh...Syukur..



dan kini akak ..berdebar debar...menunggu buahnya...harap harap menjadi....
 
www.tips-fb.com

09 December, 2015

PROJEK KEBUN JAGUNG 2

ini peringkat anak jagung sebulan dah.... didik didik .........akhir membesar juga dia,
ini adalah jagung hasil pembenihan peringkat pertama...dh besar skit...peringkat keduanya masih rendah skit..



mendidik hari hari ,membaja , meracun, menyabit rumput, akhir nya besar juga dia...Alhamdulillah..
www.tips-fb.com

07 December, 2015

PROJEK KEBUN JAGUNG

Projek baru akak bemula...bulan 10 2015..

jadi petani loo... tanam jagung buat sambil sambil... keluasan dalam 1 1/2 relong tanah...

mula mula tu .... tak tau macamana nak semai benih....
lepas tu ...bua lawatan ketapak projek kawan kawan yang dikenali... ambik pengetahuan...
belajar dengan dia orang skit-skit...

lepas tu balik ..rendam benih dan upah orang semai... tunggu dalam 3 hari ...
tengok tengok ...benih tak naik ..ho ho ho...

cabaran bermula.... modal pun dah banyak keluar....
buat lawatan lagi ...ke kebun kebun jagung ..pastu tanya-tanya orang tua.tua...

last ..dapat petua.. rendam benih... he he... aduhai...
remdam sehari semalam..pastu cucuk lubang tanam..........
upah orang tanam lagi loooo.... ho ho ho...
cabaran....lagi...

setengah hidup ..setengah nya tidak....
cabaran lagi... hancus juga... duit modal benih ngan upah orang orang...
tapi orang kata... jangan putus asa ..betul tak........
setiap pekerjaan mesti ada cabaran.....

projek pertama bermula...mendidik anak-anak benih....
kutip -kutip ..anak-anak benih yang ada dua tiga pokok di lorong lorong mula2 start ..dan ubah sulam kebagian lorong-lorong..yang baru ditanam....... agar penuh ...

alhamdulilah... walau pun banyak cabaran... anak anak yang hidup..akhirnya...nampak hasil penat lelahnya....anak-anak benih mula membesar....


PERINGKAT MENDIDIK BENIH MINGGU PERTAMA



www.tips-fb.com

29 December, 2013

MENANGISLAH KAMU SEBELUM KAMU DITANGISKAN

Dari Ustaz Nasir

MENANGISLAH KAMU SEBELUM KAMU DITANGISKAN

Kata ahli Hikmah,dunia ini dimulai dengan tangis, dicelahi oleh tangis dan diakhiri dengan tangis.

Menangis adakalanya dituntut oleh syariat. Abid yang menyintai Tuhan akan selalu menangis mengenangkan dosanya.

Mereka memaksa diri menangis apabila mengenang nasib diri di hari akhirat dan membayangkan huru-hara pabila menjelang kiamat.

Dalam hal ini menangis adalah dituntut. Setitis airmata yang jatuh kerana takutkan Allah akan dapat memadamkan api neraka di hari akhirat kelak.

Dalam sebuah hadis Rasulullah s.a.w bersabda bahawa air mata dari tangisan pembuat dosa yang bertaubat adalah lebih disukai Allah dari tasbih para wali. Rasulullah s.a.w juga ada bersabda: "Kejahatan yang dibuat lalu menimbulkan rasa sedih adalah lebih baik dari kebaikan yang menimbulkan rasa takbur.

" Anas r.a berkata: Pada suatu hari Rasulullah s.a.w berkhutbah, lalu baginda bersabda dalam khutbahnya itu: " Andaikan kamu mengetahui sebagaimana yang aku ketahui, nescaya kamu akan sedikit ketawa dan banyak menangis."

Anas berkata: seketika itu para sahabat menutup muka masing-masing sambil menangis teresak-esak. Hari ini manusia terus menangis dan menangis, tetapi tangisan mereka amat jauh bezanya dengan tangisan para Nabi, Rasul dan sahabat.

Jika orang soleh zaman dahulu menangis kerana mengenang nasibnya diakhirat tetapi orang hari ini menangis kerana takut kehilangan dunia.

Tangisan ini datangnya dari sifat tamak dan tidak redha. Kalau orang soleh takut berpisah dengan iman dan kecintaannya pada Allah, orang hari ini takut berpisah dengan dosa dan maksiat.

Jika para Nabi dan rasul serta para sahabat takut menghadapi akhirat, orang hari ini seolah-olah berani dan tidak takut menghadapinya. Tetapi bila orang soleh berani menghadapi gelombang hidup duniawi, orang hari ini takut dan lemah hati dalam menghadapi kegagalan dan kekecewaan dalam hidup.

Menangis dan menangislah tapi biarlah kena pada tempatnya yang dibolehkan oleh agama. Apa akan jadi jika kita gagal diakhirat? Inilah sebenarnya kegagalan yang total...jadi kalau perkara ini yang kita tangiskan, memang kenalah pada tempatnya.

Abu Hummah (Shadujja) Bin Adilan Albahily r.a berkata: Bersabda Rasulullah s.a.w: "Tiada suatu yang lebih disukai oleh Allah dari dua titis dan dua bekas.

Titisan airmata kerana takut kepada Allah dan titisan darah dalam mempertahankan agama Allah. Adapun dua bekas adalah bekas dalam perjuangan fisabilillah dan bekas perjuangan kewajiban kepada Allah." (Riwayat Attirmizi).  
www.tips-fb.com

02 November, 2013

Kawan2 ..nak tanya ..ada sesapa pandai buat duit forex..teringin nak blajar juga

Assalamualaikum.. Nak Tanya kalau ada kawan2 yg pandai main Forex.. nak tahu juga cara-caranya.. memang buta forex ni..tak tahu apa2 langsung.. teringin juga nak mencuba.. boleh la tolong2 akak.. nak ada duit mcm org lain juga.. asyik dok taraf cukup2 mkn ja..
www.tips-fb.com

23 May, 2013

Rela mati dari hidup disumpah ibu, Afiq Muiz

Apa pendapat korang semua pasal kes budak ni..
22 Mei – Pergaduhan antara pelakon Afiq Muiz dengan ibunya masih lagi belum reda, malah menjadi semakin parah apabila pelakon itu kini tampak semakin berani mencabar ibunya sendiri dan semakin lantang berkata-kata.

Ia berikutan dari satu kenyataannya di laman Twitter yang menulis dia lebih rela mati dari hidup disumpah ibunya.

"Saya rela mati dari hidup disumpah ibu kandung sendiri. Terima kasih kerana menjatuhkan anak kandung sendiri dan menfitnah dan menghina hamba Allah."

BACA:
Eina Azman tetap mahu saman ibu Afiq Muiz

Shila Amzah nasihatkan Afiq Muiz
Afiq Muiz kesal dilabel anak derhaka

Dalam pada itu, 'teman rapat' Afiq, Eina Azman semalam telah menghentam ibu Afiq dengan mengatakan ibu Afiq mungkin kurang siuman.
"Saya tak tahu nak cakap. Kalau saya cakap, nanti orang kata saya kurang ajar pula, tapi saya rasa, mak Afiq kurang siuman kot. Orang dah bagi notis tujuh hari pun, dia masih tidak takut sedangkan dia tak ada bukti. Dia masih nak lawan."


berita di petik dari Yahoo

www.tips-fb.com

14 May, 2013

Iklan Free

Peoplesearchaffiliates.com:

#1 For Over 2 Years Make Money Today!
Most Lucrative People Search Products On CB For 2+ Years In Reverse Phone

- Email Search
- Vital Records
- Family History.

All New Aff Area W/ppc Landing Pages, Keyword Lists, Seo Tools, &
More At www.peoplesearchaffiliates.com

Avg $/sale $15.31  order here

Add To Favorites Vendor Spotlight Stats: Initial $/sale: $15.31 | Avg %/sale: 75.0% | Grav: 226.70 Cat: Software & Services : Reverse Phone

Lookup http://6d346r02kv-k07umxgs3xhr51g.hop.clickbank.net/?tid=SYIFAROSLI Click Here!
www.tips-fb.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati