Photobucket

Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

Daisypath Anniversary tickers

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)
Photobucket

21 June, 2011

Kilafairy menurut jejak langkah ibunya

Jom Kita Berkenalan dengan gadis cantik ber bibir seksi ni, ia itu KillaFairy anak kepada penyanyi Rohana Jalil.
MOGA filem dan lagunya disukai ramai. Itulah permintaan gadis jelita ini ketika menyambut ulang tahun ke-19 tahun pada 17 Mei lalu selain memanjatkan doa ke hadrat Ilahi semoga segala kontroversi yang mengiringi langkahnya sejak setahun lalu berhenti.
Dicop simbol seks gara-gara bentuk bibir dan wajah seksi serta dituduh melakukan pembedahan plastik di beberapa bahagian tubuh, sudah lali pada pendengarannya. Cukuplah, perkara itu tidak perlu diulang lagi kerana baginya, ia kisah basi yang memualkan.
Pun begitu, kalau masih ada yang mahu mengaitkannya dengan telahan mengarut itu, dia tidak berdaya menghalang. Sebagai empunya badan, dia hanya mampu menelan tafsiran negatif itu dan berusaha mencari kekuatan supaya melihatnya daripada sudut positif.
Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...

Tambah berat apabila ledakan populariti Kilafairy berlaku dalam tempoh pantas. Belumpun keluar dengan produk meyakinkan, namanya meniti dari bibir ke bibir dan pastinya lebih banyak yang panas diperkatakan berbanding kerjayanya yang baru bermula.
Biarpun semua itu publisiti yang boleh menaikkan namanya, gadis bertubuh kecil molek ini berkata, bukan itu yang diharapkan ketika memutuskan menurut jejak langkah ibunya, penyanyi popular 1980-an, Rohana Jalil.

"Jujur, saya segan bila nama tiba-tiba meledak, tambahan belum ada produk kukuh untuk buktikan kemampuan diri tetapi dapat banyak publisiti sehingga jadi perbualan ramai.
"Saya tak pernah minta diberi publisiti sebanyak ini dan jika difikir daripada sudut positif, ia membantu karier tetapi buruknya banyak cerita kurang enak serta yang bukan-bukan menyusul.

"Apapun saya tidak boleh hentikan kontroversi, apatah lagi saya tahu ia asam garam dunia artis. Saya boleh bertahan dan tak pernah ambil pusing apa orang cakap tetapi saya masih ada ibu bapa dan dua kakak yang perlu dijaga hatinya," katanya memohon pengertian ramai.
Paling buat hati tersentuh apabila melihat bapanya resah setiap kali perkara sensasi mengenainya diperkatakan di akhbar, majalah dan Internet, terutama membabitkan tanggapan seksi.
"Biarpun sedar itu adalah anugerah semula jadi, sedikit sebanyak kebimbangan terukir jelas pada wajah insan paling disayangi.

"Saya sudah lali digelar seksi. Orang yang tak sukakan saya akan cakap macam-macam tetapi mereka yang menghargai saya, kata saya ini unik. Hendak buat macam mana, kalau sudah begini wajah dan bentuk tubuh saya.

"Ada juga timbul cerita saya menumpang populariti mama dan tak kurang juga bercakap mama tumpang populariti saya. Soal ini tak sepatutnya timbul kerana tidak ada istilah siapa tumpang siapa. Mama sudah lama dalam industri dan kalau dia bukan artis, pasti isu ini tidak akan dibangkitkan," kata anak bongsu tiga beradik ini.

Akui Kilafairy, pembabitan dalam industri bukan kerana mahu mengejar populariti tetapi atas dasar minat. Dia tidak kisah jika namanya tidak dikenali atau mempunyai kelompok peminat yang sedikit asalkan bakatnya dihargai. Mungkin bunyinya klise, tetapi itulah pendirian gadis manja ini.

Malah, dari hari pertama bergelar pelakon, dia tahu kerjaya ini bukan mudah. Tatkala orang ramai lena diulit mimpi, dia bekerja keras di lokasi dan perlu berdepan pelbagai cabaran bagi menjayakan watak dibawa.

Kerjaya dipilih ini juga tidak menentu masa dan dia perlu bijak membahagikan masa antara tuntutan komitmen sebagai artis dan pelajar.

"Setiap orang ada cara menghilangkan tekanan dan saya mengatasinya dengan berlakon. Saya sangat gembira apabila berada di lokasi penggambaran kerana fokus saya hanya pada kerja.

"Jujur, saya tidak menyangka akan terbabit dalam bidang lakonan secara serius kerana sejak kecil bakat saya lebih kepada bidang nyanyian. Pun begitu ketika berusia sembilan tahun, saya pernah menghadiri uji bakat anjuran TV3 di sekolah dan dapat muncul program Can Malican dan Ikak Kekek bersama Senario.

"Saya kembali berlakon apabila ditawarkan beraksi dalam Hotel Mania untuk satu episod. Itupun berlaku secara kebetulan apabila saya mahu bertemu Jaafar Onn dan tulang belakang Hotel Mania ternampak saya. Mereka minta saya berdiri depan kamera dan tidak lama selepas itu dipanggil berlakon dalam siri muzikal itu sebagai teman wanita kepada watak utama.

"Tak sangka selepas itu saya berpeluang sekali lagi bekerjasama dengan KRU Studios dalam filem Karak. Itupun saya perlu menghadiri uji bakat, bukan dapat berlakon sewenang-wenangnya. Saya kemudian menjayakan Darah Pontianak dan Pengasih Minyak Dagu untuk slot Mistik Alam Hitam arahan Rashid Sibir. Papa dan mama terkejut apabila tengok saya berlakon dalam dua siri itu dan mereka baru tahu saya tidak main-main," katanya.

Mengulas perkembangan terbaru, selain terbabit dengan promosi filem Karak, penuntut Diploma Pengurusan dan Pemasaran Fesyen, Kolej Antarabangsa Raffles ini terikat dengan sesi latihan filem muzikal terbaru arahan Saw Teong Hin, Walawey Debab yang akan memulakan penggambaran bulan depan.

Pada masa sama, ada tawaran membintangi sebuah lagi filem tetapi masih dalam peringkat perbincangan bagi memastikan jadual penggambaran tidak bercanggah dengan kuliahnya.

"Alhamdulillah, setakat ini saya tiada masalah membahagikan masa antara pelajaran dan karier. Ketika penggambaran Karak yang diarahkan oleh Yusry dulu pun, KRU Studios uruskan jadual saya supaya supaya tidak mengganggu jadual kuliah.

"Cabaran paling hebat ketika itu adalah masa. Bayangkan, penggambaran dilakukan pada waktu malam dan paling lambat habis sekitar jam jam 8.30 pagi manakala kelas Kila pula bermula 9.30 pagi. Selesai berkemas, saya terus bergegas ke kuliah. Walaupun mengantuk, saya kuatkan hati. Penat sangat tetapi saya puas.

"Selain itu saya ini penakut, jadi perlu mengatasi perasaan itu di lokasi. Kebetulan pula penggambaran dilakukan di kawasan hutan dan sunyi, jadi memang seram sejuk dibuatnya. Mata Kila melilau tengok atas dan di celah pokok, kalau ada sesuatu.

"Mujur sepanjang penggambaran saya tidak berdepan perkara pelik seperti dilalui beberapa kru. Saya pesan pada mereka, jangan beritahu saya apa-apa, nanti saya hilang tumpuan terhadap lakonan," katanya mengagumi cara kerja Yusry yang teliti.
www.tips-fb.com

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Photobucket

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati