Photobucket

Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

Daisypath Anniversary tickers

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)
Photobucket

07 June, 2011

Noor Neelofa Mohd Noor Impi beraksi ‘dua wajah’

Jom Berkenalan dengan Noor Neelofa Mohd Noor

PROFIL

NAMA PENUH: Noor Neelofa Mohd Noor
PANGGILAN: Lofa
ASAL: Pasir Mas, Kelantan
TARIKH LAHIR: 10 Februari 1989
ZODIAK: Aquarius
TINGGI: 158 sentimeter
BERAT: 47 kilogram
PENDIDIKAN: Kolej Universiti Sunway (Perniagaan Antarabangsa dan Pemasaran)
Bilangan Keluarga: Anak ke-3 daripada 9 beradik
LOKASI: Rafflesia Pearl Centre, Park Royal, Bukit Bintang.
SOLEKAN: Bosco Ryzarl (016-6091614)
PAKAIAN: Albert King, Hotel Park Royal, Kuala Lumpur (03-21459015)
Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...

MENDENGAR namanya saja, sudah cukup merangsang kita untuk mengenali gerangan pemilik di sebalik nama unik, Noor Neelofa Mohd Nor, 22. Apatah lagi bertentang mata, siapapun pasti akan tertawan.
Sehangat orangnya, begitulah juga kisah kehidupan pelakon baru bertubuh genit yang aura�nya sangat besar hingga mampu membuatkan siapa saja mabuk kepayang menagih cintanya.

Jika sebelum ini pernah diheret dalam kancah cinta tiga segi, sekali gus dituduh meragut perasaan kasih Shahz Jaszle daripada kekasihnya, Maria Farida, terbaru dia dikatakan punca kegoyahan hubungan seorang kerabat juga kekasih hati se�orang pelakon terkenal.

Apakah Neelofa atau mesra dengan panggilan Lofa memang dasar perampas atau kejelitaannya dianggap satu ancaman sebenarnya? Wanita berdarah campuran Melayu-Arab itu memberi penjelasan dalam satu sesi fotografi diaturkan, baru-baru ini.

Katanya, cerita mengenai dirinya mempunyai hubungan dengan kerabat juga kekasih seorang artis popular itu tidak benar dan menganggapnya tidak lebih sebagai gosip saja.


“Kalau cerita ini betul, sudah pasti artis wanita itu akan memberi kenyataan kepada media. Memandangkan ia memang tidak pernah berlaku, jadi tiada apa yang perlu digembar-gemburkan. Saya harap orang tidak salah faham atau menganggap saya membanggakan diri apabila mengatakan ini.

“Sebenarnya, keluarga saya mempunyai pertalian darah kerabat jadi mungkin itu yang membuatkan segelintir orang salah faham apabila melihat saya berada dalam kelompok golongan tertentu,” katanya dengan niat menjelaskan bukan mendabik dada.

Mula dikenali sejak mencuba nasib dalam pertandingan Dewi Remaja 2010 sehinggalah dinobatkan sebagai juara, Lofa nampaknya mengikut jejak langkah bekas bintang Dewi Remaja sebelumnya termasuk Aleeza Kassim, Rita Rudaini, Puspa Narayan, Juliana Banos, Emilia Rosnaida, Jasmin Hamid, Annahita Bakavoli dan Scha Al-Yahya menceburi bidang seni.

Mempunyai potensi cerah untuk mencipta nama di persada lakonan selain bakal menggugat kedudukan pelakon jelita sedia ada dengan kelebihan bakat, paras rupa menawan dan kebijaksanaan yang dimiliki.

Terbukti, sekalipun belum ada lakonannya yang boleh dibanggakan, kehadiran penuntut Kolej Universiti Sunway dalam bidang Perniagaan Antarabangsa dan Pemasaran ini menjadi buah mulut ramai selain rebutan pengarah.

Tidak terbatas pada peluang lakonan saja, Lofa juga adalah impian setiap lelaki ‘hartawan’ yang mengejar cintanya dan kerana itulah fotografi yang diaturkan Publicis Bill Bora ini sengaja meletakkan mutiara mencecah jutaan ribu ringgit di belakang sambil disentuh Lofa sebagai simbolik dirinya dikejar lelaki jutawan.

“Bagi saya, itu (dikejar lelaki hartawan) hanya persepsi umum, namun saya sendiri sebenarnya masih sendirian dan tiada teman lelaki. Terus terang, saya sudah mencari satu hubungan yang serius, malas nak main-main cinta dan putus cinta. Malah, saya tidak pernah meletakkan piawaian yang terlalu tinggi terhadap lelaki.

“Dia tidak perlu terlalu kaya, cukuplah sekadar stabil dari segi pekerjaan dan kewangan selain bertanggungjawab serta menghormati orang tua saya,” katanya.

Gadis yang diperkenalkan menerusi filem Azura 2011 arahan Aziz M Osman dan semakin popular sejak muncul melalui Kasih Najiha arahan Erma Fatima, kini sedang sibuk menjayakan King Kapcai terbitan KRU Studios.

Dalam filem ini, Neelofa memegang watak Khadijah dan menganggap kemunculannya dalam filem ini hanya sebagai penyeri selain proses menimba pengalaman bekerja dengan produksi KRU.

“Dalam King Kapcai saya adalah adik kepada Fizz Fairuz, pemuda yang boleh melihat dan berinteraksi dengan roh. Fizz ingin membantu Zizan (Raja Lawak) yang sedang koma akibat dipukul dan Zizan meminta bantuannya untuk menyelamatkan keluarga daripada menjadi mangsa along yang ingin menuntut hutang.

“Justeru, watak saya dalam filem ini biasa-biasa saja, namun seperti saya katakan tadi ingin menimba pengalaman selain merasakan jalan cerita filem ini sangat menarik dan lain daripada cerita seram di Malaysia,” katanya.

Selain King Kapcai yang menuntut komitmennya sehingga 14 Jun nanti, jadual Lofa terus dipenuhi dengan penggambaran Tahajjud Cinta arahan Erma Fatima. Malah, Erma terus mengikat gadis dengan ketinggian 158 sentimeter ini untuk penggambaran telefilem Kitab Cinta.

Kekerapan menggunakan khidmat Lofa sehingga ada yang mengatakan gadis cantik itu anak emas pengarah prolifik itu. Bagaimanapun, Lofa menafikannya dan mengatakan tidak mempunyai komen atas sebarang dakwaan itu.

“Saya juga tidak tahu alasan kak Erma sering memberikan saya peluang. Apa yang boleh saya katakan, mungkin kak Erma nampak kesungguhan saya dalam lakonan dan semestinya sebagai pendatang baru, saya amat teruja dan berbangga dapat bekerja dengan pengarah hebat sepertinya.

“Saya berasa amat bertuah kerana ramai pelakon berpengalaman mengharapkan peluang bekerja dengan kak Erma, tetapi saya adalah salah seorang yang memperoleh peluang itu,” katanya.

Lebih menarik, ketiga-tiga drama arahan Erma itu menuntutnya memakai tudung. Katanya, dia menganggap setiap watak diberikan padanya mencabar dan memberi kepuasan.

“Saya masih baru tidak boleh ‘demand’ tetapi kalau ada yang sudi memberikan peluang, saya teringin sekali untuk membawakan watak jahat dalam baik,” katanya.

Akui Lofa, selain Aziz dan Erma yang menjadi mentornya, dia turut memperoleh tawaran dari produser dan pengarah yang lain, cuma kesempatan sering terhalang kerana tarikh tidak bersesuaian.

Baru saja dilantik sebagai duta jam tangan U2 yang sebelum ini turut menampilkan Awal Shaari, Farah Asyikin dan Scha, Lofa juga merancang untuk memperkenalkan jenama kasutnya sendiri.

Perniagaan yang diusaha ketika masih menyertai Dewi Remaja itu ingin diperluaskan lagi dengan penjenamaan semula Lofa kepada nama penuhnya, Neelofa. Ia dijual secara online dan kini merancang untuk membuka kedai.

“Saya terfikir menceburi bidang ini sejak menyertai Dewi Remaja. Terlalu banyak undangan perlu kami penuhi dan saya ada kalanya buntu memikirkan kasut bersesuaian selain ada sesetengah kasut harganya tidak masuk akal dan rekaan tidak bersesuaian harga.

“Kebetulan saya mendapat ‘contact’ syarikat pengeluar kasut, sekali gus menjadikan ia sebagai peluang perniagaan. Bagaimanapun kasut jenama Neelofa ini saya jamin berpatutan harga dan selesa,” katanya.

Berkeupayaan mengacara dengan baik Lofa yang pernah mengendalikan program Sekolahku Hebat di Astro Ceria turut diberi kepercayaan oleh KRU Studios untuk mengacara program Paparazi di KRU TV.
www.tips-fb.com

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Photobucket

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati