Photobucket

Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

Daisypath Anniversary tickers

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)
Photobucket

01 June, 2011

DNA babi dalam ramuan

Kita baca kisah ni ye, kepada kawan2 yang buat kek tu hati-hati.

PUTRAJAYA: Sebuah syarikat pembekal bahan membuat kek, roti dan pastri gagal mendapatkan sijil halal daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) berikutan penemuan Deoxyribonucleic Acid (DNA) babi dalam bahan ramuan yang digunakan syarikat berkenaan.

Syarikat antarabangsa yang beribu pejabat di Kuala Lumpur itu adalah syarikat pembekal produk makanan, yang antara lain membekalkan ramuan membuat kek, roti dan pastri kepada pelanggannya di negara ini. Menurut Portal Rasmi Halal Malaysia, DNA babi itu ditemui di dalam dua bahan ramuan iaitu Whole Egg Powder dan Whole Milk Powder. “Permohonan syarikat berkenaan tidak berjaya selepas diputuskan oleh Mesyuarat Panel Pengesahan Halal Malaysia yang diadakan pada 12 Mei lalu. “Sehubungan itu, semua pemegang atau pemohon baru Sijil Pengesahan Halal Malaysia (SPHM) yang menggunakan produk keluaran syarikat berkenaan perlu menukar produk lain yang memiliki sijil halal diiktiraf,” kata portal rasmi itu.

Menurut portal itu lagi, semua pemegang dan pemohon baru SPHM juga perlu mengemukakan resit pembelian produk baru daripada pembekal yang memiliki sijil halal yang diiktiraf.

Selain itu, mereka juga perlu melakukan proses samak dan mengemukakan bukti surat akuan samak yang disahkan oleh Jabatan Agama Islam Negeri.

Sementara itu, usaha Harian Metro menghubungi Ketua Pengarah Jakim untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai mengenai kes berkenaan gagal.
www.tips-fb.com

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Photobucket

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati