Photobucket

Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

Daisypath Anniversary tickers

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)
Photobucket

07 May, 2012

Tips Memerahkan Bibir:)

Tips Memerahkan Bibir:) Admin pun buat.ahaa;D Sapukan madu asli pada bibir tiap2 malam sebelum masuk tidur. Amalkan selalu. Bibir anda akan merah seperti memakai gincu.mudah dan berkesan:)
Penyebab bibir menjadi hitam: Keindahan bibir juga dipengaruhi oleh hormon estrogen, iaitu hormon yang dapat membantu proses perbaikan dan pergantian kulit (regenerasi). Semakin bertambahnya usia, apalagi jika sudah memasuki usia menopose, kadar estrogen menurun tajam sehingga proses regenerasi melemah, bahkan lama-kelamaan berhenti sama sekali.

Tanpa regenerasi, maka kulit tidak boleh melindungi dan melembabkan sendiri, sehingga beransur ansur mengerut dan mengendur. Pada saat itulah bibir tampak kering dan hitam. Kebiasaan merokok juga dapat mengurangi keindahan bibir.Proses penghitaman bibir akibat merokok memang terjadi secara langsung, lama-lama menjadi ungu kehitam-hitaman.

Setiap hasil pembakaran pada hujung rokok akan menimbulkan karbon, yang juga akan menambah pekat warna bibir. Mengambil ubat yang tidak sesuai dan faktor keturunan juga membuat bibir hitam. Kosmetik yang tidak ssesuai juga menyebabkan bibir menghitam. Contohnya penggunaan lipstik yang tidak sesuai.Bahan yang tidak sesuai yang terkandung dalam lipstik jika digunakan dalam waktu yang lama dapat membuat lama-kelamaan bibir menghitam. "Mencegahnya, bersihkan bibir setelah menggunakan lipstik dengan pembersih khusus bibir karena sisa-sisa lipstik yang tertinggal dapat membuat bibir tampak kehitaman.

Sementara bibir yang menghitam karena bahan kosmetik, rokok, ataupun dapat dibantu pemulihannya dengan krim yang mengandung steroid sehingga warna bibir kembali merekah. Steroid dapat membantu memerahkan bibir yang menghitam.
TIPS MENJAGA BIBIR TETAP MERAH: Sebelum warna bibir anda yang merah itu berubah menjadi gelap atau pucat, ada baiknya anda melakukan perawatan agar warna bibir anda tetap indah.
Berikut ini Tipsnya:
* Perbanyakkan mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran .
* Jika anda merokok, segeralah berhenti.
* Hindari pemakaian lipstik yang berlebihan. Dan jangan terlalu lama lipstik di bibir.Lipstik jangan sampai dibawa tidur, kerana selepas melakukan aktiviti selalu bersihkan bibir menggunakan pembersih.Ini penting untuk membuang bibir dari bahan kimia lipstik.
* Jangan sering menjilat bibir kerana akan membuat bibir kering.
* Untuk menjaga kelembabanya, sapukan pelembab bibir tanpa warna sebelum tidur malam. Tips Lain2... Setelah gosok gigi, gosok pelan2 bibir dengan sikat gigi.

Selain untuk membersihkan/menanggalkan sel2 lama juga untuk memperlancar peredaran darah di sekitar bibir dan boleh menghilangkan kesan hitam;) Selamat mencuba!
www.tips-fb.com

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Photobucket

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati