Photobucket

Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

Daisypath Anniversary tickers

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)
Photobucket

01 April, 2013

Al Madina, Al Madinah berita dan cerita dari tanah suci Mekah 2

lagi berita dan cerita dari tanah suci Mekah Oleh rakan facebook akak Ustaz Firdaus Wong Wai Hung ... kita sama2 berkongsi demi untuk tambah pengetahuan dan kebaikkan bersama...


Oleh Kerana Cerita dan kisah ustaz  ni ..yg sangat menyentuh dan teruja ..akak ambik untuk kongsikan bersama ...  walaupun ustaz ni seorang Muallaf... tapi keyakinan membuat kita insaf dan berfikir ...




Firdaus Wong Wai Hung
21 hours ago near Al Madina, Al Madinah


[Yusof : 'Anak' Saya Dari Turki]

Selepas selesai solat Maghrib di Masjid Nabawi, saya singgah untuk meminum air zam-zam dan ternampak Yusof juga sedang minum air zam-zam sambil disaksikan oleh bapanya, Ahmed. Mereka dari Turki. Saya meminta keizinan dari Ahmed untuk saya mencium Yusof yang sungguh comel (usianya sekitar anak saya Aiman Wong) serta bergambar dengannya dan Ahmed bersetuju.

Saya bersalam dengan Yusof dan menciumnya tanpa saya menghulurkan tangan saya untuk diciumnya. Mungkin ada yang bertanya kenapa mencium Yusof & saya ingin kongsikan bahawa beginilah cara Nabi Muhammad SAW menyantuni kanak-kanak sebagaimana dalam sebuah hadis; Abu Hurairah r.a berkata: Rasulullah s.a.w mencium Al-Husain bin ‘Ali r.a, dan sedang duduk berhampiran baginda s.a.w adalah Al-Aqra’ bin Habis at-Tamimi r.a. Al-Aqra’ r.a berkata:

"Aku mempunyai sepuluh orang anak, aku tidak pernah cium walaupun seorang daripada mereka."

Rasulullah s.a.w melihat kepadanya kemudian bersabda:

"Sesiapa yang tidak mengasihi, tidak akan dikasihi"
[Sahih al-Bukhari : 5567]

Indah dan mulianya akhlak Rasulullah SAW ketika berinteraksi dengan kanak-kanak. Bagaimana pula dengan kita yang mengaku mencintai Baginda SAW? — with Norshakina Bte Shahrudin.

www.tips-fb.com

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Photobucket

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati