Photobucket

Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

Daisypath Anniversary tickers

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)
Photobucket

06 July, 2010

KHASIAT AIR BARLI

lama saya menghilang kerana ada hal peribadi yang tak dapat di elakkan... tapi hidup mesti di teruskan juga.. begitu juga blog ni.. selagi tuan blog hidup tubuh masih bernyawa , ada masa kena update juga.. hehehe falsafah juga laa... jom kita baca pasai air bali ni no..
(HPM) – Ramai yang menggemari air barli untuk diminum tidak dikira pada waktu pagi, tengahari, petang atau malam.

Bijirin barli berasal dari Ethiopia dan Asia Tenggara yang ditanam lebih dari 10,000 tahun yang lalu serta dijadikan bahan perubatan untuk pelbagai jenis penyakit.

Bijirin barli...banyak khasiat

Khasiat barli dipercayai dapat menyejukkan badan, baik untuk melawaskan kencing dan meningkatkan kesihatan buah pinggang.

Selain itu, barli juga dikesan boleh membantu merendahkan kolesterol, meredakan sembelit dan mencegah penyakit kanser.

Bijirin Barli kaya dengan khasiat pemakanan seperti fiber, vitamin dan mineral penting (Vitamin B3), thiamine ( Vitamin B1), selenium, iron, magnesium, zinc, phosphorus, copper dan niacin) serta sedikit lemak dan tidak mengandungi kolesterol seperti lain-lain bijirin.

Air barli...digemari ramai, Jika meminum air barli selalu diamalkan, ianya dapat mengurangkan risiko kencing manis, menyejukkan badan, memelihara buah pinggang, melawaskan kencing dan membantu untuk sistem penghadaman.
www.tips-fb.com

5 comments:

qellissa said... [Reply]

saya memang suker minum barley ni..=)

Daeing Zackbee said... [Reply]

kena minum yang sejuk ke? panas?
kalau campur limau khasiatnya sama tak?

darkmiey86 said... [Reply]

ada jgakk setengahh org mengatakan barlii niee menyucikan darah..soo xtauu fakta nie benarr keww x..pe pe pown...barli bgus utk kesihatan kite smue

hanita anuar said... [Reply]

air barli mmg sedap dn elok utk kesihatan dalaman..saya selalu kena pecah2 mulut...setelah minum air barli...mmg menakjubkan kesannye insyaallah...AMINNN..

Nur haura afeeya said... [Reply]

Salam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Photobucket

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati