Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)

24 June, 2012

Bicara Selepas Keluar Wad...Doakan akakcepat sembuh

Asssalamualaikum semua, harap2 semuanya sihat2 ye... lama juga akak takde pos baru... bukan Bz Pun... tapi ujian dari Allah untuk akak... akak terkena sakit Barah kelenjar...
gambar search Google.. Contoh macam ni bengkak akak tu

besar macam ni juga.. tapi merah sebab dah jadi nanah

 Meh akak crita skit ye... kalau korang sudi nak baca2 ...tak salah baca je la..kalau org tak sudi ..akak tak leh nakbuat apa2... hehehe
Masa mula-mula akak rasa sakit leher, pastu panas-panas lak leher, dah tu sakit bertambah-tambah, akak pun p la Poliklinik mahkota, dekat dengan rumah akak ni la...

 Pastu Doktor tu chek ..dia kata bengkak skit je.. dalam3 hari surut la.. makan ubat dia gerenti elok dia cakap.. akak pun makan lah dalam 3 hari, tengok bengkak tu lagi besar adalah , pastu tempat bengkak tu jadi merah,sakit ,pedih pastu panas lak hanya tuhan yang tahu.. tak baik juga p pulak ambik ubat tambahan lagi.

 pastu pun tak baik lagi juga akak p cari ubat kat Farmasi .. macam tu juga ..tak mau surut2 bengkak tubetambah-tambah lagi besar..
 lepas akak pun dah tak selera nak makan dan minum,hilang selera ,perut pedih nak makan tapi mulut tak leh nak terima , org sakit la kan. Allah dah tarik semua nikmat makan yang dia bagi sementara.

 Akak cuba p pulak cara tradisional, orang tu cakap yang akak jadi tu BARAH... bukan bengkak kelenjar biasa, dia cakap dalam bengkak tu ada nanah, terkedu akak, dah la sakit tak tahan lagi, nangis teresak-esak dah tak peduli dah, kalau tahu Barah awal-awal akak dah p Hospital.

sakit tak tau apa nakcakap, macam2 berzikir dalam hati, macam2 ayat2 akak baca supaya akak tabah dan meredakan sakit sendiri, tapi bengkak tu dah melarat dan besar sebelah leher akak tu penuh. badan dah semakin lemah, 4 dah tak makan, tapi akak bernasib baik cik abg akak macam suami mithali, dia rebus moi suap akak makan skit2, ambik cuti jaga bini dia brhari2, kira2 sebulan juga dia tak kerja.

 Akak ambik keputusan pergi Hospital , Bedah Jer. dan akak pilih Hospital Swasta PMC ( Putra Medical Centre) , sampai jer terus dia chek pastu terus kena masuk Wad, terus akak ditolak bawa p chek jantung, tekanan darah, jenis darah , kencing manis darah tinggi , semua ada.

 Pastu hari tu juga akak dibawa masuk mesin scan yang dipasang ubat, seribu lebih scan tu saja ,tak kisah apa pun janji akak cepat baik, duit boleh dicari. esok paginya akak dah ditolak masuk bilik bedah, macam2 lah akak baca dalam hati, tapi lepas dia org cucuk ubat pengsan tu, apa satu pun tak ingat, sedar2 dah siap. Alhamdulillah hidup lagi....
Allah masih lagi panjangkan umur akak.......Syukur kehadratmu Ya Allah...Alhamduliilahh...

 lepas tu tiga hari ...tidur je.. sedar jap ..celik mata jap..pastu tidur lagi... masuk hari keempat doktor katadah boleh balik... balik kat rumah pun keje tido juga.. pasal leher dah bedah tak leh nak angkat.. sakit juga la.. tapi takla sesakit masa sebelum bedah..

 Dan masuklah dalam agenda makan berpantang, hanya boleh makan ikan termenung bakar atau rebus sajahinggalah sekarang....Alhamdulillah tu dah ok..Kira boleh juga makan walau pun tak semewah makan diwaktu akak sihat dulu.. .

Itulah sejarah akak...kira dah sebulan laa.. akak dibedah... rasa macam dah mati pastu hidup semula... YaAllah... Semuanya diatas Kuasamu... Alhamduliillah...syukur kehadratmu Ya Allah.. engkau yg memberi ku sakit engkau jugalah yang menyembuhnya..

doakan akak cepat sembuh ye.. Insyaalllah... lepas ni akak dapat meneruskan berblog.
www.tips-fb.com

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati