Photobucket

Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

Daisypath Anniversary tickers

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)
Photobucket

07 September, 2010

Datuk Sosilawati Lawiya, Anak yakin ibu dalam negara

GOMBAK: “Hati saya kuat mengatakan ibu masih berada di dalam negara. Semoga dia selamat,” kata Erni Dekritawati Yuliana Buhari, 25, anak sulung pengasas syarikat kosmetik Nouvelle Beauty Care Sdn Bhd (Nouvelle Beauty), Datuk Sosilawati Lawiya, berhubung kehilangan ibunya sejak lapan hari lalu.

Ditanya berhubung motif kehilangan ibunya, dia bagaimanapun sukar mengenal pasti sama ada ia bermotif jenayah atau sebaliknya, namun percaya ibunya mungkin berhadapan ‘detik sukar’.

“Kami sudah membuat laporan selain memberi keterangan di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur berhubung kes kehilangan ibu. Buat masa ini kami berharap polis melakukan sesuatu dan membantu kami menjejaki ibu,” katanya.

Difahamkan pasport milik Sosilawati, 47, ditemui berada di rumahnya manakala mangsa tidak membawa sebarang pakaian seperti kebiasaannya jika dia mempunyai tugasan di luar negara.

Pada masa sama, Erni turut kesal berikutan laporan akhbar Kosmo yang mendakwa ibunya membawa RM4 juta sedangkan maklumat terbabit dianggap kabur dan tidak tepat.

“Saya tidak pasti dari mana maklumat itu diperoleh, namun pendedahan berita terbabit boleh memburukkan keadaan dan keselamatan emak.

“Saya cuma berharap kes kehilangan emak ini tidak disensasikan. Perkara ini membabitkan keselamatan nyawa ibu saya. Kalau boleh saya tidak mahu membuka mulut kepada media kerana bimbang akan memburukkan keadaan,” katanya.

Erni juga mendedahkan cubaan individu tertentu yang cuba mensabotaj perniagaan kosmetik milik ibunya itu selepas kehilangan ibunya mendapat liputan meluas media.

“Perlu diingatkan operasi syarikat Nouvelle Beauty di Jalan Raja Bot, Chow Kit, berjalan seperti biasa dan stokis serta pelanggan tidak perlu gusar.

“Operasi syarikat tidak terjejas dan sebarang pertanyaan berhubung produk atau barangan syarikat ini boleh disalurkan ke talian 03-26915153 atau 03- 26925153,” katanya.
Erni amat berterima kasih sokongan tidak berbelah bahagi dari stokis dan rakan ibunya yang terus menyokong syarikat berkenaan.

Sementara itu, rakan baik Sosilawati yang juga pengasas produk De Wajah, Junaidah Kiting memberitahu Sosilawati ada menghubunginya kira-kira dua minggu lalu sambil mengadu menghadapi sedikit masalah berhubung pentadbiran syarikatnya, namun perkara itu berjaya diselesaikan.

“Saya turut cuba menghubungi telefon bimbitnya minggu lalu, namun gagal untuk bercakap dengan Sosilawati. Selama mengenalinya, dia rakan yang amat baik dan pemurah, malah kerap bersedekah serta membantu sesiapa yang menghadapi masalah.

“Sukar untuk mengetahui motif kehilangannya, namun saya meletak sepenuh keyakinan kepada polis untuk menyelesaikan kes kehilangan misterinya itu,’ katanya ketika ditemui melawat keluarga mangsa di rumah Sosilawati, petang semalam.

Sosilawati dilaporkan hilang oleh anggota keluarganya selepas dikatakan keluar dari pejabatnya di Jalan Raja Bot, Chow Kit, Isnin minggu lalu.

Beliau dilaporkan tidak pulang ke rumah selepas memberitahu seorang anak perempuannya mahu ke Banting atas urusan kerja selama tiga hari. Ahli perniagaan itu dilaporkan hilang bersama pemandu, peguam peribadi dan seorang pegawai bank.
www.tips-fb.com

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Photobucket

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati