Photobucket

Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

Daisypath Anniversary tickers

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)
Photobucket

20 December, 2011

Sosej Babi dengan lambang Halal dari JAKIM

Begedak-geduk jantung akak laju, tekejut dengan berita ni, sebabnya akak ngan family suka makan sosej... takut pulak kut kut ada terbeli jenis ni... alahai nazubillah... harap2 Allah lindungi kita dari termakan benda2 makanan berasaskan babi ni, insyaaallah..

akak syer kat sini... harap2 kawan semua berhati-hati ye... jangan main bedal jer ye...

BUKTI…sosej dipercayai dibuat daripada babi tertera logo halal Jakim.

kata orang yang buat report tu “Saya pernah menetap di Sepanyol dan setahu saya perkataan ‘chorizo’ merujuk kepada sosej diperbuat daripada babi, jadi saya hairan bungkusan produk itu turut tertera logo halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).”

Itu kata seorang wanita dikenali sebagai Aira, 30-an dalam aduannya kepada Harian Metro semalam, berhubung penjualan sosej disyakinya diperbuat daripada babi di sebuah pasar raya, di sini.

Semakan Harian Metro mengenai perkataan ‘chorizo’ di Wikipedia mendapati ia merujuk kepada beberapa jenis sosej berasaskan khinzir dan digunakan meluas di Eropah.
Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...
Aira berkata, selepas mengesan sosej ‘chorizo’ itu dia cuba menyemak bahan kandungannya bagi memastikan ia benar-benar diperbuat daripada daging babi, tetapi maklumat itu tidak tertera pada bungkusannya.

“Yang pasti, warna sosej itu nampak lebih terang berbanding sosej daging lembu yang kelihatan kemerahan,” katanya.

berita dari
www.tips-fb.com

2 comments:

Ija said... [Reply]

salam..thanks kongsi info ni..saya jarang makan sosej tapi selalu tgk sosej mcm ni kt supermarket... saiz,bentuk dan warna dah nampak mencurigakan..

Wanita Timur said... [Reply]

ohh ye ke... minta simpang lah dari kita mkn benda2 mencugai ni ye.. semoga allah melindungi kita.. orang kata kerana kita makan benda2 diharamkan ni.. perangai kita pun sikit2 berubah kearah.. benda tak elok juga...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Photobucket

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati