Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)

25 March, 2013

Khasiat raja kayu

Nak Jadikan cerita... cheq jadi sakit2 badan... pastu p la jumpa seorang orang tua ni... cerita la kat dia... pastu dia bagi sedikit raja kayu ni... berkilat macam kena boh selek.. macam mana nak eja... minyak yg org boh kat kayu tu.. ni la pertama kali cheq tengok..dalam seumur hidup ni... pastu nak tau cerita lanjut search la cari apa2 lagi khasiatnya.. jumpa la yg ni... menarik juga

Khasiat raja kayu

Segala penyakit yg diturunkan, datang bersama penawarnya. Maka carilah ubat sekiranya ditimpa penyakit, berusaha dan bertawakal kpd Allah swt.. Penyakit datang seperti ribut dan pergi seperti semut… bersabarlah menghadapi ujian Illahi… N3 ini sekadar berkongsi informasi yg aku baru saja tahu dari seseorang… tetapi wajib kita percaya dari Allah kita datang kepadanya jua kita kembali begitulah segala yg menimpa diri…

Ciri-ciri Raja Kayu

Raja Kayu tembus cahaya jika dipotong walaupun tebalnya sehingga 1 sm. Sila lihat gambar. Raja kayu amat susah nak dipotong. Ia juga tumpat. Jika dimasukkan Raja kayu walaupun bersaiz kecil ke dalam air, ia akan tenggelam seperti batu.

Raja kayu hanya ada dua jenis; merah dan putih. Jika dibakar, raja kayu ini akan cair meleleh seperti kemenyan dan tidak akan menghasilkan abu seperti kayu lain.

Masyarakat orang asli selalu mencari damar dari jenis pokok ini untuk pelbagai kegunaan. Masyarakat orang asli jarang jatuh sakit sedangkan mereka tinggal di hutan. Kayu dan akar dari hutan kitalah yang memberikan mereka segala keajaiban dan ubat-ubatan.

Serbuk Raja Kayu jika digosok pada kulit akan meresap ke dalam kulit. Ia mempunyai berbagai khasiat terutamanya penyakit kulit dan digunakan untuk mengurut. Berikut adalah antara khasiat dan kegunaan Raja Kayu :

Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...



Urut Badan

1. Ambil serbuk raja kayu (kikis raja kayu atau diasah pada buntut pasu untuk mendapatkan serbuknya), campur kedalam apa-apa jenis minyak urut, kemudian ambil sepotong raja kayu.

2. Bakar kayu tersebut bersama minyak urut yang telah dicampur serbuk raja kayu tersebut (gunakan periuk). Raja kayu akan mengeluarkan damarnya ketika dibakar lalu akan bercampur dengan minyak urut.

3. Tunggu sehingga minyak urut itu suam sedikit tetapi jangan sampai sejuk kerana damar akan mengeras.

4. Gunakan untuk mengurut. Permata Cincin Bahagian Raja kayu ni kalau nak dibuat permata cincin adalah bahagian teras atau pun mata kayu yang terdapat pada Raja Kayu. Raut perlahan-lahan kerana kayu itu mudah pecah.

Gigitan Serangga

Gosok serbuk raja kayu ditempat yang kena sengat. Kesannya dalam setengah jam.

Masalah Dalam Badan

Antara kegunaannya adalah masalah dalaman badan seperti cirit birit, muntah, resdung, lelah, darah tinggi, kencing manis, darah tinggi, keracunan makanan, perut memulas, kebas kaki tangan, mata rabun, resdung, penat, lelah, sakit sendi, sakit pinggang, lemah tenaga batin, buasir, perempuan turun darah, terlekat uri, sakit tengkuk, termakan racun dan muntah-muntah. Cara menggunakannya hanya merendam Raja Kayu ke dalam segelas air panas selama 10 minit.

Amalkan setiap pagi dan malam untuk kesihatan badan. Jika digunakan secara berterusan dengan cara ini, Raja Kayu akan dapat bertahan selama setahun setengah.

Wallahua’lam….

Posted on 3 Ogos 2012 by pakcikli00
www.tips-fb.com

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati