Photobucket

Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

Daisypath Anniversary tickers

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)
Photobucket

15 March, 2013

Nak Duit Banyak Melalui Nuffnang

Jalan punya jalan cheq terjumpa pasal cite ni....bila baca cerita ni baru lah cheq pasai Nuffnang ni...

Ok, Jom Kita Start dari Intro Dulu.. ~ Apekah Maksud Nuffnang
Nuffnang ni sebuah syarikat pengiklanan Internet di Malaysia.Nuffnang akan menawarkan perkhimatan menyewa tempat iklan di blog-blog korang punya..dan kita ni sebagai publisher ye. Nuffnang akan meletakkan iklan mereka di blog kita dan kita akan mendapat duit sekiranya visitor blog kita klik pada iklan berkenaan..contoh kalau kau masuk blog sape,tetiba ade iklan kan??? haa..lebih kurang mcm tu lah.lepas tu ade pulak yang klik kat iklan tu kan,memang masyukkkkkkkkkkkk ah..sikit2 lama jadi bukit ye.

Tengah2 Korang sengkek leh gak tambah pendapatan.. kan kan..

Macam Mana Korang Nak dapat earning Nuffnang

Terdapat 3 jenis pengiklanan yang disediakan oleh Nuffnang iaitu Campaign(CPC), Buffered Earnings dan Advertorials. Ini penjelasan yang secara ringkasnya : 

CPC (Cost per click)

* Earning anda adalah berdasarkan click visitor korang kepada iklan korang. Iklan ni selalu ada pukul 12 tengah malam dan 12 tengah hari. So nasihat2 kan lah visitor korang supaya klik korang punya iklan..

CPM (Buffered earnings)

* Earning ini adalah bagi blogger yang mempunyai unique visitor yang maintain 200+ sehari. Earning ini dimana advertiser akan berurusan dengan pihak Nuffnang untuk menyewa tapak di blog kau dengan mengikut bilangan unique visitor korang.
* Contohnya Celcom tertarik dengan blog kau dan dorang nak  menyewa untuk 200 UV sehari selama seminggu. Jadi tiap -tiap hari bermula pukul 12 tengah malam iklan nie akan muncul di blog korang dan akan hilang bila UV korang mencecah 200 UV pada hari tersebut.
* Iklan ini selalu berlangsung selama 1 minggu. biasanya lah
* Jika ada visitor yang mengKlik iklan ini korang juga akan mendapat earnings untuk CPC bagi iklan ini secara automatik.  dikira sekiranya iklan yang diklik melebihi 0.2% daripada nilai keseluruhan BE kau.
* Jika tidak earning untuk CPC tersebut akan burn.

Kenyang lah korang kalaw dapat advertorials nie..
Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...


Advertorials

* Ini merupakan earnings yang sangat advance di dalam Nuffnang. Earning nie merupakan sesuatu yang confidential dimana diaorang yang mendapat earning ini tidak boleh mereveal nilai earnings dorang.
* Format earnings ini pula adalah di mana jika ada Advertiser yang tertarik dengan blog korang dan2 plak korang punye bilangan UV yang tinggi sebab dorang akan beriklan dengan korang.
* Caranya ialah korang mestilah menulis 1 post berkenaan produk terbaru dorang ataupon berkenaan website dorang.
* Earnings ini paling masyuk sebab nilainya boleh menjadi beratus-ratus satu post dan mungkin menjadi beribu-ribu satu post.
* Untuk mendapat iklan ini korang perlulah mempunyai UV yang sangat tinggi dalam masa sehari dan mempunyai content blog yang menarik. (UV tak sure plak berape ramai sehari)
* Contoh iklan advertorials nie korang boleh tengok post berkenaan Jipaban di blog Beautifulnara dan Hanis Zalikha nie. Confirm korang akan jumpa.tak caya? pergi lah tengok..tak tipu

Apa bende Buffered Earnings Dan Metered Earnings
Buffered Earnings biasanya korang akan dapat sekiranya visitor korang melebih 100 uv-200 uv sehari.Pihak pengiklanan akan memberi ruang iklan di blog korang melalui Nuffnang dan iklan berkenaan akan sentiasa terpapar di blog korang sehinggalah habis page impression yang diberikan oleh pihak pengiklanan.

Contohnya,Celcom memberikan ruang iklan kau dengan harga RM50 untuk 10000 page impression,jadi korang akan dapat RM 50 setelah page impression blog korang melepasi 10000. Bagi memudahkan korang dapat duit hari-hari, jadi pihak nuffnang akan membahagikan page impression dengan jumlah harga iklan itu supaya akaun korang akan mendapat duit setiap hari. Iklan Celcom itu akan bertukar menjadi Metered Earnings setelah blog korang melepasi page impression yang dibeli oleh pihak Celcom.best tak??? hehe..masyukkkkkkkkkk

Cara Mendapat Buffered Earnings
Untuk mendapat Buffered Earnings, blog korang perlu memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan oleh Nuffnang. Aku pun tak bape tahu syarat-syarat untuk mendapatkan Buffered Earnings ini dengan jelas dan tepat hehe tapi yang aku tau blog korang mesti mendapat visitor sekurang-kurangnya 100-200 uv sehari.

Selain itu, korang kena mengemaskini biadota dan survey mengenai blog korang di akaun Nuffnang korang. korang kene rajin2 gak kemas kan ape2 yang patut kat account nuffnang korang,jangan pemalas ye!. sebab nye,pihak pengiklanan akan melihat biodata dan survey yang korang buat sebelum memilih untuk beriklan di blog korang..

So rumusan yang korang leh wat adalah...
* Mesti mempunyai visitor sekurang-kurangnya 100 uv sehari
* Mesti mengisi dan mengemaskini biodata diri di Nuffnang(ada dibahagian Blogger Bio)
* Mesti update blog survey di Nuffnang(ada di bahagian Manage Blog)..carilah oke ade punye
* Sekiranya masih tak dapat BE, try lah hantarkan email ke Nuffnang
Berpeluh gak nak dapatkan UV 100 ++.. hakhakk

Actually, banyak lagi cara2 otai untuk mendapat kan earning yg tinggi.. Korang google je.. Aku Pon new bie gak.. Benda ni sbgai peransang jer bagi aku.. Ape Pon Jom Berblog... Nak TAw rahsia Yg len.. nAnti aku google lagi..
Ok lah, sok kelas aku awal pagi.. So kena tito.. tapi before thats nak Nuff Walking kat blog korang2.. 


Jom NuffWalk




www.tips-fb.com

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Photobucket

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati