Photobucket

Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

Daisypath Anniversary tickers

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)
Photobucket

19 April, 2010

Khasiat Air Beras










Setelah membasuh beras untuk memasak nasi, air tersebut jangan dibuang kerana ia mempunyai khasiat yang berguna.

Kita boleh guna untuk bilas ikan-ikan yg sudah disiang untu dimasak, khasiatnya adalah untuk menghilang bau hanyir ikan-ikan tersebut .

Dan lepas cuci ikan jangan dibuang terus air cucian ikan tersebut kerana ianya boleh dibuat siraman pokok bunga , pokok bunga akan subur dan berbunga ( sesuai untuk pokok bunga ros ( mawar).

Sesuai kalau kita siramkan pokok tanaman kita seperti cabai( cili ), terung dan sebagainya kerana buahkan akan menjadi lebat dan tidak dimakan ulat.

Air beras tersebut boleh juga kita buat remdam sayur-sayuran yang akan potong untuk memasak untuk mehakiskan kesan-kesan racun sayur pada dan-daun sayur tersebut.

Bagi anda yang mengalami tekanan darah tinggi, air beras basuhan yang pertama boleh diminum untuk mengurangkan tekanan darah. Minumlah sekurang-kurangnya dua kali seminggu.

Manakala air beras basuhan kedua dan ketiga pula boleh digunakan untuk membasuh muka agar kulit muka lebih licin dan lembut.Amatlah sesuai untuk muka yang berminyak dan berjerawat.

Basuh muka setiap kali anda membasuh beras sambil berselawat sekurang-kurangnya tiga kali sebelum membasuh muka. Amalkan sepanjang masa. yang penting muka akan bercahaya dan berseri .

Khasiat air didih beras

Jika kita ingin minum air beras yang sudah mendidih ( air nasi ) masukan air lebih secawan atau segelas , bila nasi sudah mendidih lebih kurang tiga kali mengelegak kita cedukkan air didih tersebut masukkan kedalam cawan yang tahan panaslah ye, boleh juga masukkan sedikit gula dan minum apabila dah suam-suam atau sejuk.ini sebahagian dari khasiat-khasiat air beras .. jika ada lagi kita kongsi lagi ye.

Air didih ini sangat berkhasiat untuk yang menjaga suara bagi penyanyi atau pembaca Alquran .Amat berkhasiat kepada yang ingin awet muda. amalkan selalu ye.ini adalah sebahagian khasiat-khasiatnya. Jika ada lagi kita akan sambungkan lagi ye, khasiat ini adalah dari pengalaman saya sendiri .
www.tips-fb.com

3 comments:

wfhsln said... [Reply]

Terima kasih atas maklumat tersebut :)
Saya cetak ye :D

UcopMelaka said... [Reply]

Terima kasih perkongsian ilmu Allah Taalah. Saya minta izin untuk mengamalkannya. Semoga kita dirahmati Allah swt.

Haeruddin said... [Reply]

saya mo share di blog saya.........boleh yer.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Photobucket

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati