Photobucket

Clik When U See an Ads Banner

Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah,Lai Salaha Minnduu Nilla Hii Kaasyifah.

Klik Baner 4 money Fund

Daisypath Anniversary tickers

MuliaNya Sahabat Ku

Gersang Bumi Tanpa Hujan , Gersang Minda Tanpa Ilmu,
Gersang Hati Tanpa Iman , Gersang Jiwa Tanpa Amal .
Photobucket
Dengan Penuh Kesyukuran Ke Hadrat Illahi , Setepak Sireh Kami Hulurkan Untuk Mengundang Semua Kemari , Beras Kunyit Kami Taburi , Air Mawar Di Renjis Wangi , Berkembang Kasih Menabur Budi , Undangan Kami Setulus Hati,, Harap Sudi Datang Merai,, Semoga Allah Memberkati Wassalam Terima Kasih

."Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."(Surah Al-Ahzab:71)
Photobucket

09 August, 2011

Pokok Ajaib Berusia 400 Tahun Kekal Subur Sendirian di Tengah Gurun Berpasir Tanpa Air

 jalan2 blog kekawan jumpa berita pokok ni....cheq ambik buat tatapan kawan lain pula...
berita dari blog OrgMuo
Hidup sendirian di tengah-tengah gurun, berbatu-batu jauhnya dari sumber air dan tumbuhan yang lain, sebatang pokok yang digelar sebagai " Pohon Kehidupan" atau "The Tree of Life" ini terletak 2 kilometer dari Bukit Dukhan, masih bertahan hidup dengan baik sejak 400 tahun yang lalu walaupun berada di atas bukit berpasir setinggi 25 meter menghadap lautan pasit yang terbentang luas tanpa air.
Pokok ajaib ini telah menarik perhatian banyak orang sama ada pelancong , ahli sains dan pakar biologi dari seluruh dunia untuk melihatnya sendiri tentang keajaiban pokok kehidupan ini. Keajaiban alam 400 tahun telah membuatkan ahli biologi dan saintis bingung selama bertahun-tahun untuk mencari jawapan bagaimana pokok ini mampu hidup begitu lama, sedangkan sumber air amat jauh daripada pokok tersebut.
Berita Selanjutnya Klik Read More Tu Ye...
Walaupun mereka memberikan beberapa teori, ada yang mengatakan akar-akarnya menyebar dengan sangat mendalam dan luas, mencapai sumber air yang tidak diketahui, tetapi belum ada sesiapa yang mampu membuktikannya.
Pohon Kehidupan merupakan salah satu tarikan pelancong yang paling terkenal di Bahrain. Namun para pengunjung diperingatkan memastikan kereta mereka berada dalam keadaan baik supaya tidak terjebak dalam pasir di tengah-tengah gurun yang luas itu.
Segalanya adalah atas kekuasaan dan kehendak Allah Yang Maha Agung dan Maha Bijaksana. Semuanya adalah ciptaanNya dan baginya adalah amat mudah untuk mencipta sesuatu. Subhanaallah...
www.tips-fb.com

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Photobucket

Kawan-kawan Blogger Paling Aktif Dan Terkini

Post Paling Diminati